وی تصریح کرد: در صورت اصلاح ساختار قیمت گذاری و تامین مالی مناسب برای سرمایهگذاری قادر خواهیم بود ۳۰ درصد دیگر از مانده ۲۰ درصد ارزبری را نیز کاهش دهیم.
مقیمی با بیان اینکه صرفا ۳۰ درصد از ارزبری تولید مربوط به خودروساز است، تاکید کرد: ۷۰ درصد از ارزبری مربوط به سایر صنایع است که باید برای افزایش سطح و عمق داخلیسازی برنامهریزی شود تا خودروساز هم بتواند نیازمندی خود را از منابع داخلی تامین کند.
وی افزود: ارزبری در ابتدای تولید محصولات جدید در شرایطی که تعداد استانداردهای اجباری افزایش یافته، بالا است اما با همراهی سازندگان به مرور کاهش خواهد یافت.
مدیر عامل گروه صنعتی ایرانخودرو با اشاره به برنامههای افزایش ساخت داخل، تامین سرمایه ثابت و در گردش را عامل مهمی برای ادامه اجرای پروژههای این بخش دانست و گفت: برنامههای کوتاهمدت، میانمدت و بلند مدتی را تدوین کردهایم و در صورت تامین سرمایه، تعهد میدهیم که بار ارزی کشور را کاهش داده و بالانس ارزی را محقق کنیم.
وی افزود: از سال گذشته تاکنون ۱۶۲ میلیون یورو کاهش ارزبری را محقق کردهایم و این مسیر را برای دستیابی به اهداف ادامه میدهیم.
مقیمی با ارایه گزارش از وضعیت تولید و توسعه محصولات، اظهار کرد: از ابتدای امسال تا کنون ۴۰ درصد تعداد تولید سواری و ۵۵ درصد تولید خودروهای سنگین را ضمن تعمیق ساخت داخل، افزایش دادهایم.
وی ضمن اعلام تحقق ۸۶ درصدی برنامههای تولید سال ۹۹ تاکنون، عنوان کرد: امسال با ثبت تولید روزانه دو هزار و ۹۵۲ دستگاه خودرو نشان دادیم که آمادگی تولید روزانه سه هزار دستگاه خودرو را داریم و در یک روز توانستیم با همت کارگران و زنجیره تامین، چهار هزار و ۷۹۶ دستگاه خودروی دارای کسری را تکمیل و روانه بازار کنیم.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از انتشار اوراق بانکی گام برای نخستین بار در صنعت خودروی کشور خبر داد و گفت: طبق مصوبه شورای پول و اعتبار، توانسته ایم از روش های نوین تامین مالی استفاده کنیم؛ اوراق گام به ارزش هزار میلیارد تومان از طریق بانک صادرات منتشر شده و انتشار ۱۲۰۰ میلیارد تومان نیز از طریق بانک های تجارت و پارسیان در دست اقدام است.
مقیمی خاطرنشان کرد: انتشار این اوراق در سال آینده نیز تا سقف شش هزار میلیارد تومان، برای تامین بخشی از نیازمندی های تولید در سرمایه مورد نیاز ادامه خواهد داشت.
وی تاکید کرد: تمامی منابع مالی به زنجیره تامین و قطعه سازان تزریق خواهد شد.
وی درباره تولید خودروی مسافری و تجاری نیز گفت: ایران خودرو دیزل بعد از ۹ سال توقف، توانسته خط تولید اتوبوس شهری را احیا کند و تاکنون ۱۵۰ دستگاه اتوبوس را تولید کرده است و حدود ۱۰۰ دستگاه نیز در فرآیند تولید قرار دارد. هم زمان با دهه مبارک فجر، ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس به سفارشگذاران تحویل خواهد شد.
مقیمی از ارایه یک محصول جدید در هر سال براساس راهبرد ایران خودرو خبر داد و گفت: بلافاصله پس از تولید انبوه محصول تارا، طراحی و تولید کراس اوور جدیدی را آغاز خواهیم کرد که طبق برنامه سال آینده به مرحله تولید خواهد رسید. بهره مندی حداکثری از نقاط مشترک قطعات و مجموعه ها، از سیاست های مهم ایران خودرو در کاهش هزینه های تولید است.
گفتنی است، در این نشست دبیر انجمن خودروسازان، دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو و دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور نیز مشکلات و مسایل موجود برای ایجاد ثبات در تولید را مطرح کرده و خواستار حمایت برای تامین منابع مالی شدند.
در ادامه این نشست نیز رییس کل بانک مرکزی با هیات همراه و دبیران انجمن های خودروساز و قطعه سازان از خطوط تولید ایران خودرو بازدید کردند.

عکس روز
آخرین اخبار
طرح تعلیق همکاری ایران با آژانس تصویب شد
تصمیم تهران برای حضور در دور بعدی مذاکرات مشخص نیست
پیام رهبر انقلاب در پی جنایت رژیم صهیونیستی
نمایندگان جایگاه وزین مجلس را حفظ کنند
واردات خودرو در جلسه هیات دولت تصویب شد
آمریکا برای رسیدن به توافق باید تغییر رویکرد دهد
نامه معرفی وزیر پیشنهادی اقتصاد اعلام وصول شد
تمرکز دولت بر بازگرداندن اتباع غیرمجاز است
ترامپ: ایران غنیسازی نخواهد کرد
بازیکنان میلیون دلاری در تیمهای بدون زمین تمرین!
مطالبهگری بخشی از حقوق شهروندان است
جزایر سهگانه جزو لاینفک سرزمین ایران است
مهمترین مطالبه ما در هر روند مذاکراتی رفع تحریمهاست
هیچ محدودیتی در خصوص سطح غنیسازی وجود ندارد
روابط سیاسی ایران و تاجیکستان در بهترین شرایط قرار دارد