امام جمعه موقت تهران گفت: پرونده آمریکا در ایران و جهان اسلام بسیار سیاه و ننگین است و این کشور از مرداد سال ۱۳۳۲ تاکنون ۶۸ سال است که علیه مردم ایران توطئه می‌کند.

  آیت الله سیداحمد خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به آیه ۷۰ سوره احزاب از همه خواست قول محکم داشته باشند و حرف حساب بزنند و از دروغ و شایعات پرهیز کنند.
وی گفت: حرف‌های رکیک و وقیح قول سدید نیست و پیامبر هر وقت روی منبر می‌نشست ایه ۷۰ سوره احزاب را تلاوت می‌فرمود (یا ای‌ها الذین آمنوا اتقوا الله و قولوا قولاً سدیداً).

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنانش به سالروز ۱۳ آبان اشاره کرد و افزود: دیروز ۱۳ آبان بود که به حق روز ملی مبارزه با استکبار نام گرفته و پرونده امریکا در ایران و جهان اسلام بسیار سیاه و ننگین است.
آیت الله خاتمی گفت: وقتی که امام در سال ۱۳۴۳ علیه کاپیتولاسیون که به نوعی بردگی ملت ایران در مقابل امریکا بود موضع گرفت به دستور مستقیم امریکا تبعید شد.

وی افزود: در سیزدهم آبان ۵۷، دانشجویان و دانش آموزان در همین فضایی که شما نشسته اید در حمایت از امام جمع شدند و به دستور امریکا به گلوله بسته شدند به این ترتیب که ۵۷ نفر شهید و بیش از ۱۰۰ نفر مجروح شدند و این پرونده رژیمی بود که امریکا بر ملت ایران مسلط کرده بود که هزاران کشته دیگر هم رقم خورد.
امام جمعه موقت تهران گفت: سفارتخانه امریکا در کشور ما کانون توطئه علیه نظام اسلامی بود که دانشجویان مسلمان آن را تسخیر کردند و مورد تأیید امام هم قرار گرفت.
آیت الله خاتمی افزود: از دیگر جنایات امریکا تحمیل رژیم دین ستیز، اخلاق ستیز و استقلال ستیز یعنی رژیم ننگین شاهنشاهی بود که ایران را به زندانی بزرگ تبدیل کرده بود و این کار امریکایی‌ها و حمایت آن‌ها از این رژیم ننگین بود.
وی با اشاره به این که امریکا از مرداد سال ۱۳۳۲ تاکنون به مدت ۶۸ سال است که علیه ملت ایران توطئه می‌کند، به توطئه مدام این کشور علیه ایران در مجامع بین المللی اشاره کرد و گفت: جنگ تحمیلی هم از دیگر جنایات امریکا بود و اگر کسی دست امریکا را در تحمیل جنگ به کشور ما از سوی صدام نبیند کودن سیاسی است چرا که سه روز قبل از حمله صدام، برژینسکی ملاقات خصوصی با صدام داشت.
امام جمعه موقت تهران تقویت مدام رژیم صهیونیستی را دیگر توطئه امریکا و همه رؤسای جمهور امریکا خواند و افزود: آن‌ها خودشان را موظف کردند از این رژیم جلاد و آدم کش حمایت کنند و تقویت مدام تکفیری‌ها از جمله داعش هم که ساخته و پرداخته آن‌ها بود از دیگر جنایات امریکا محسوب می‌شود که وزیر خارجه اسبق و کاندیدای ریاست جمهوری امریکا به صراحت اقرار کرد که داعش را خودشان به وجود آورده اند.
آیت الله خاتمی گفت: تحریم اقتصادی ملت بزرگ ایران و به شهادت رساندن سردار رشید اسلام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی از دیگر جنایات امریکا است و حرکت آخر آن‌ها که این روز‌ها انجام شد دزدی نفت ایران بود که با شیرمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مواجه شدند.
وی افزود: این چهره امریکاست و به همین علت است که مردم، مرگ بر امریکا می‌گویند و به صراحت می‌گویم که نفرت از امریکا مصداق فمن یکفر بالطاغوت و همچنین مصداق البغض لله و تبری است که جزو واجبات دین محسوب می‌شود.
امام جمعه موقت تهران گفت: جای خرده گرفتن نیست که شعار مرگ بر امریکا امروز شعار مقدس ملت ایران شده است.

(Visited 14 times, 1 visits today)
دسته بندی: اخبار اصلی, ایران, تیتر یک, سیاسی برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد