مدیرعامل گروه مپنا در افتتاحیه سی و دومین همایش سالانه بین‌المللی انجمن مهندسان مکانیک ایران، رویکردهای انرژی‌ محور مپنا را برشمرد و دیجیتال‌سازی و بهره‌وری انرژی، صنعت آب، برقی‌سازی، سوخت‌های جایگزین و تجدیدپذیرها را در حال توسعه توصیف کرد.

«محمد اولیاء» به عنوان سخنران افتتاحیه این همایش، با اشاره به تغییرات پرسرعت تکنولوژی‌ها بر اساس نیازهای صنعتی دنیا و با توصیف وضعیت کنونی و ارتباط صنعت و دانشگاه بر اساس برنامه‌های آینده گفت: روند فزاینده‌ای از مصرف انرژی در دنیا ایجاد شده است و سالانه حدود ۴۰ گیگاتن گازهای گلخانه‌ای باعث افزایش دمای کره زمین می‌شود. به همین جهت، هدف جهانی برای سال ۲۰۵۰، “پایداری محیط زیستی، امنیت انرژی و مقرون به صرفه بودن انرژی” است.

اولیاء ادامه داد: ما در کشور دو درصد سهم انتشار جهانی گازهای گلخانه‌ای را داریم و در اسناد کشوری، تمهیداتی برای کنترل آن در نظر گرفته شده است. “تجدیدپذیرها، ذخیره‌سازها، شبکه‌های هوشمند، برقی‌سازی، کربن کپچر و در حوزه آب، شیرین‌سازی، تصفیه و پیشرفت پایه‌ای اقتصاد چرخشی” از مواردی است که بین رویکردهای مپنا در راه بهبود وضعیت زیست محیطی کسب و کار است.

وی با اشاره به گذشت سه دهه از تاسیس مپنا تصریح کرد: مپنا در سال گذشته از مرز ۵۰هزار مگاوات احداث نیروگاه حرارتی گذشت. آنچه هم‌اکنون و برای آینده مد نظر این گروه است، شامل “دیجیتال‌سازی و بهره‌وری انرژی، صنعت آب، برقی‌سازی، سوخت‌های جایگزین و تجدیدپذیرها”  است.

(Visited 23 times, 1 visits today)
دسته بندی: انرژی برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد