کرسی سلامت اجتماعی و توسعه یونسکو، پس از بررسی و ارزیابی 10 ساله مسئولیت‌های اجتماعی بانک پاسارگاد در حوزه‌ سلامت اجتماعی و آموزش‌ از این بانک با اهدای تندیس و لوح مسئولیت اجتماعی تقدیر کرد.

کرسی یونسکو در سلامت اجتماعی و توسعه، با هدف ارتقای سلامت اجتماعی و تشویق صنایع و بخش خصوصی به مشارکت در فعالیت‌های مرتبط با سلامت اجتماعی، حفاظت از تنوع زیستی و آموزش و فرهنگ‌سازی اقداماتی را مورد توجه قرار داده که از آن جمله می‌توان به بررسی نهادهای فعال و تقدیر از اقدامات ارزشمند آن‌ها اشاره کرد.
بانک پاسارگاد به‌عنوان یکی از پیشروترین سازمان‌های اقتصادی، در حوزه کمک به ارتقای سلامت اجتماعی جامعه و اجرای مسئولیت‌های اجتماعی به‌صورت پیوسته اقدامات گسترده‌ای در بخش‌های آموزشی، اجتماعی، حمایت از معلولین، حمایت ورزشی و کمک‌های خیرخواهانه، با هدف مشارکت سازنده در بهبود سلامت اجتماعی جامعه و توسعه کشور انجام داده و از سال ۱۳۹۲ کتاب گزارش مسئولیت‌های اجتماعی خود را با رعایت استاندارهای بین‌المللی، به صورت منظم منتشر کرده است.
بانک پاسارگاد با تمرکز بر مناطق کم‌برخوردار و آسیب‌دیده بر اثر سیل و زلزله، اقدامات سازنده‌ای در جهت توسعه و ساخت فضاهای آموزشی انجام داده است. این بانک در جهت ایجاد دسترسی کودکان و نوجوانان به آموزش با کیفیت و توسعه انسانی کشور، تاکنون ۴۶ مدرسه در مناطق کم‌برخوردار کشور ساخته و ۹ مدرسه دیگر را نیز در دست احداث دارد. همچنین در حوزه ساخت کتابخانه نیز ۱۸ کتابخانه در مناطق محروم ساخته شده و ۴ کتابخانه دیگر نیز در حال احداث می‌باشد.
تقدیر و حمایت از ۲۳۷ نفر از نخبگان و نفرات برتر آزمون سراسری، حمایت از مدال‌آوران المپیاد‌های علمی کشور و تأسیس دانشگاه خاتم برای تربیت نیرو‌های متخصص و با مهارت، از دیگر اقدامات این بانک در جهت توسعه آموزش در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی است.
بانک پاسارگاد در راستای کمک به جامعه اتیسم کشور طرح‌های مشترک مختلفی را با انجمن اتیسم ایران انجام داده است که از آن جمله می‌توان به مواردی مانند: طرح آگاهی بخشی، مرکز مشاوره تلفنی (HELP LINE)، چکاپ، بهبود فرآیندی و سیستمی انجمن، سامانه رجیستری و پذیرش آنلاین، طرح چکاپ اتیسم، صدور کارت رجیستری و کیف پول الکترونیک، پرورش مربی، مهارت آموزی بزرگسالان، کمک هزینه توانبخشی و آموزش، کمک هزینه دارو، توسعه شبکه شعبه‌ها و نمایندگی‌های انجمن، پرداخت‌ هزینه‌های درمانی بیش از ۱۰۰۰کودک زیر ۷ سال مبتلا به اتیسم و… اشاره کرد.
این بانک در راستای ارتقای زندگی معلولان، تولیدات دانش بنیانی را در مجموعه شرکت شناسا انجام داده است که تأثیرات مهم و به‌سزایی در زندگی ایشان داشته است. در سطح عمومی نیز اقدام به تأسیس ۷ شهرک سلامت در مناطق مختلف کشور رویکردی قابل توجه در سطح سلامت عمومی جامعه است.
حمایت از جامعه ورزش از جمله اقدامات دیگر در حوزه سلامت اجتماعی است، این بانک با حمایت‌هایی که در بخش‌های ملی، قهرمانی، حرفه‌ای و عمومی انجام داده است در ارتقای ورزش کشور نقش بسزایی را ایفا نموده است.
کرسی سلامت اجتماعی یونسکو پس از ارزیابی مجموعه اقدامات ده ساله بانک پاسارگاد در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی، به‌ویژه بخش‌های آموزش، محورهای مختلف سلامت اجتماعی و ظرفیت‌سازی، این بانک را به‌عنوان تنها بانک ایرانی فعال در حوزه سلامت اجتماعی شایسته تقدیر اعلام و با اهدای لوح و تندیس سلامت اجتماعی و آموزش یونسکو از ابتکار و عملکرد آن قدردانی کرد.

(Visited 5 times, 1 visits today)
دسته بندی: بانک، بیمه و بورس برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد