مدیرعامل توانیر با بیان این که طی روزهای اخیر مصرف برق به شدت افزایش یافته است، گفت: هم اکنون نیاز مصرف ٧٠ هزار و ۵۰۰ مگاواتی به ثبت رسیده که رشد ۶.۶ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می دهد.

مصطفی رجبی مشهدی مدیر عامل توانیر با بیان اینکه سال گذشته در روزهای مشابه سال گذشته نیاز مصرف برق ٦٦ هزار مگاوات بود، گفت: رشد بیش از ٤ هزار مگاواتی نشان می‌دهد که هم دوره اوج مصرف زودتر آغاز شده و هم رشد مصرف افزایش یافته، اما به طور حتم این روزهای سخت را می‌توان با همکاری مردم با موفقیت سپری کرد.

وی با اشاره به اینکه در طول ١٠ سال گذشته تیر و مرداد بیشترین رشد مصرف و اوج بار به ثبت رسیده است، یادآور شد: امسال این روند مقداری زودتر آغاز شده که نشان می‌دهد در چند روز گذشته رشد مصرف بیش از ١٠ درصد بود که این عدد بسیار سنگینی است و تأمین برق را دشوار می‌کند، اما همراهی مردم می‌تواند به رفع این شرایط کمک کند.

مدیر عامل توانیر در خصوص تأثیر تغییر ساعات کار ادارات بر میزان مصرف برق نیز اذعان کرد: در حقیقت کاهش ١٥٠٠ مگاواتی مصرف برق از این محل برنامه‌ریزی شده است اما عددی که تاکنون به واقعیت پیوسته ٥٤١ مگاوات است و دلیل هم آن است که فقط یک هفته بیشتر از آغاز طرح نگذشته است.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به لزوم ضرورت توجه بیشتر نهادهای عمومی، دولتی و غیردولتی در این زمینه، تاکید کرد: تاکنون ٧٠ درصد از مشترکان بزرگ اداری شامل نهادهای عمومی و اداری مجهز به کنتور هوشمند شده و از طریق این کنتورهای هوشمند بر رعایت برنامه‌ریزی ها نظارت می‌شود.

مدیرعامل توانیر ادامه داد: بر اساس مصوبه هیأت دولت، ادارات باید ٣٠ درصد در ساعات کاری و ٦٠ درصد پس از پایان ساعات کاری، مصرف خود را کاهش دهند که اگر روند رعایت نشود، امکان قطع کردن برق آنها از طریق این کنتورها وجود دارد.

رجبی مشهدی در عین حال خواستار رعایت مصوبات و مدیریت و نظارت بر میزان مصرف برق توسط رؤسا و مدیران ادارت شد تا خللی برای ارائه خدمت به مردم به وجود نیاید.

وی در خصوص میزان تذکر به دستگاه‌های اجرایی نیز با بیان اینکه این شرایط در هر استان متفاوت است افزود: در تهران به ١٠ دستگاه اجرایی تذکر کتبی داده شده است.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه نهادهای عمومی، غیردولتی و شهرداری‌ها و بانک‌ها بیشترین میزان تخطی را داشته‌اند، اضافه کرد: گزارش‌های مردمی حاکی از آن است که به هنگام ورود به بانک و یا فرودگاه احساس سرمای نا متعارف به دلیل دمای بسیار پایین و عدم رعایت دمای آسایش ایجاد می‌شود در حالی که باید دمای وسایل سرمایشی بر روی ٢٤ و ٢٥ درجه تنظیم شود.

(Visited 22 times, 1 visits today)
دسته بندی: اخبار اصلی, اقتصادی, انرژی, تیتر یک برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد