عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه مجلس اجازه معافیت مالیاتی مؤسسات کنکوری را نمی‌دهد، گفت: مؤسسات آموزشی که درآمد ‌هزاران میلیاردی دارند، نباید از پرداخت مالیات معاف شوند.

اسدالله عباسی در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت درباره معافیت مؤسسات آموزشی و کنکور از پرداخت مالیات بر اساس اظهارات رئیس سازمان برنامه و بودجه و استناد به ماده ۱۳۹ قانون مالیات‌های مستقیم، اظهار کرد: دولت به هیچ عنوان نمی‌تواند به صورت مستقل در خصوص معافیت‌های مالیاتی تصمیم‌گیری کند و قطعا درباره معافیت مؤسسات کنکوری که گردش مالی بالایی دارند، مجلس از بُعد نظارتی خود استفاده خواهد کرد.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بسیاری با استناد به ماده ۱۳۹ قانون مالیات‌های مستقیم عنوان کرده‌اند که سلبریتی‌ها و هنرمندان پردرآمد نیز از پرداخت مالیات معاف هستند؛ در حالیکه این موضوع بر خلاف عدالت بوده و بایستی اخذ مالیات از هنرمندان پرآمد و کم درآمد تفکیک شود.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس با تأکید بر اینکه معافیت‌های مالیاتی باید به تصویب مجلس برسد و دولت در این زمینه نمی‌تواند رأساً عمل کند، افزود: حتی یکی از مصوبات مجلس، در خصوص اخذ مالیات از شرکت‌ها و مؤسساتی است که سودهای هنگفتی دارند لذا این برداشت از قانون به هیچ وجه مورد تأیید قانون گذار نیست.

عباسی تأکید کرد: در شرایطی معلمان بازنشسته حقوق ۲ میلیون تومانی دریافت می‌کنند، عدم اخذ مالیات از مؤسسات کنکوری که درآمد ۱۰ هزار میلیاردی دارند، هیچ توجیهی ندارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: عدم دریافت مالیات از مؤسسات کنکوری به هیچ عنوان مصوبه مجلس نیست و اگر نیاز باشد مجلس در این زمینه طرح استفساریه تهیه خواهد کرد که جلوی این روند گرفته شود.

(Visited 9 times, 1 visits today)
دسته بندی: اخبار اصلی, اقتصادی, تیتر یک برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد