وزیر نفت گفت: برنامه‌ای برای افزایش قیمت گازوئیل و تک نرخی کردن قیمت بنزین نداریم.

آقای بیژن نامدار زنگنه در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه تامین مالی طرح توسعه و تولید کارخانه‌ای و کارگاهی خودرو‌های دوگانه‌سوز بین شرکت ملی پخش فرآورده‌های ایران و بانک ملت در جمع خبرنگاران افزود: گازرسانی در همه جبهه‌ها در استان سیستان و بلوچستان فعال است.

وی با بیان اینکه میزان سهمیه اختصاص یافته ال‌پی‌جی (گاز مایع) در همه استان‌ها نسبت به پارسال بسیار بیشتر است گفت: مشکل این است بخشی از این سوخت، قاچاق و بخشی هم به‌صورت غیرمجاز در خودرو‌ها استفاده می‌شود.

زنگنه در پاسخ به سوالی درباره افزایش قیمت گازوییل گفت: برنامه‌ای برای افزایش قیمت گازوئیل نداریم.

وی اضافه کرد: تا ماه‌های آینده میزان کاهش مصرف بنزین تثبیت می‌شود؛ رقمی که هم‌اکنون درباره کاهش مصرف عنوان می‌شود نسبت به مدت مشابه پارسال است.

وزیر نفت با تاکید براینکه سهمیه‌بندی بنزین تاثیری در قاچاق ندارد گفت: آنچه در قاچاق تاثیر دارد قیمت است، قاچاق بنزین برخلاف گازوئیل و بر اساس اطلاعاتی که دارم، بسیار کم است.

زنگنه درباره فاز ۱۱ پارس جنوبی هم گفت: این فاز به‌صورت کامل به شرکت پتروپارس سپرده شده و این شرکت کار‌های اجرایی آن را آغاز کرده است.

وزیر نفت افزود: عمده فرآورده‌های نفتی از طریق بورس انرژی عرضه می‌شود و بسیار هم موفق بوده است، اما در مقوله نفت‌خام و میعانات گازی، تاکنون نتوانستیم فروش جدی داشته باشیم.

وزیر نفت استفاده از سوخت CNG را یکی دیگر از راهکار‌های کاهش مصرف سوخت در کشور عنوان کرد و گفت: CNG سوخت ملی ایران است، زیرا هم اکنون بیش از ۹۵ درصد جمعیت کشور از نعمت گاز برخوردارند.

آقای بیژن زنگنه در مراسم امضاء تفاهم نامه تأمین مالی طرح توسعه و تولید خودرو‌های دوگانه سوز افزود: در این طرح ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به صورت مستقیم در کشور سرمایه گذاری می‌شود و با توجه به این که همه قطعات مورد نیاز اجرای این طرح در داخل کشور تولید می‌شود این مسئله یعنی ایجاد ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تقاضا در بازار و این به معنای رونق تولید است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۲ هزار و ۶۰۰ جایگاه سوخت CNG داریم که هم اکنون با نصف ظرفیت خدمات رسانی می‌کنند بنابر این هم امکان افزایش ظرفیت جایگاه‌های کنونی وجود دارد و هم ظرفیت افزایش تعداد جایگاه ها.

وزیر نفت با بیان این که راه حل مصرف سوخت را نباید در ساخت پالایشگاه‌ها پیگیری کرد‏، گفت: این مسئله باید در کارخانه‌های خودروسازی پیگیری شود، زیرا برای ساخت پالایشگاه‌ها ۶ میلیارد دلار و ۵ سال زمان نیاز است، اما کاهش مصرف سوخت از طریق تولید خودرو‌های کم مصرف، کم هزینه‌تر و سریع‌تر است.

آقای زنگنه استفاده از سوخت CNG را یکی دیگر از راهکار‌های کاهش مصرف سوخت در کشور عنوان کرد و افزود: CNG سوخت ملی ایران است و هم اکنون بیش از ۹۵ درصد جمعیت کشور از نعمت گاز برخوردارند.

وی با بیان این که باید از سوخت ملی خود بیشتر از این‌ها استفاده کنیم، گفت: کشوری سراغ ندارم که به اندازه ایران خودروی گاز سوز (CNG) داشته باشد.

وزیر نفت ادامه داد: امیدوارم رسانه‌ها در این زمینه اطلاع رسانی کنند تا روند گاز سوز کردن خودرو‌ها هر چه سریعتر انجام شود.

(Visited 4 times, 1 visits today)
دسته بندی: اخبار اصلی, اقتصادی, انرژی برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد