در پی شیوع ویروس کرونا، دولت ژاپن بالاترین سطح هشدار را در این کشور اعلام کرد.

 به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، در پی بازگشت شهروندان ژاپنی از چین و شیوع ویروس کرونا در ژاپن، در این کشور  بالاترین سطح هشدار اعلام شد.

خبرگزاری ان اچ کی گزارش داد ۶۵ ژاپنی روز دوشنبه با یک پرواز دولتی از شهر وووهان چین، مرکز اصلی شیوع ویروس کرونا، به توکیو بازگشتند و به این ترتیب تعداد کل اتباع ژاپنی بازگشته از چین به ۷۶۳ نفر رسید.

ژاپن با داشتن بیش از ۴۰۰ نفر مبتلا به ویروس کرونا، که بیشتر آن‌ها از مسافران کشتی کروزی هستند که در بندر یوکوهاما لنگر انداخته بود، پس از چین بیشترین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا را دارد. بیمارستان ساگامیهارا در ۵۰ کیلومتری غرب توکیو اعلام کرد در پی مثبت بودن جواب آزمایش ابتلا به ویروس کرونا یکی از پرستاران خود، پذیرش بیماران جدید را به حالت تعلیق درآورده است.

وزارت بهداشت چین اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته یکصد نفر دیگر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در این کشور جان خود را از دست داده اند. به این ترتیب شمار جان باختگان این ویروس در چین به ۱۶۹۶ تن رسید.

در بیانیه وزارت بهداشت چین آمده است: طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۹۰۰ مورد جدید ابتلا به این ویروس گزارش شده است که شمار مبتلایان را به رقم بی سابقه ۵۸ هزار مورد رساند.

از دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان استان هوبی ویروسی با نام کرونا شیوع پیدا کرد که تا به امروز با آلوده کردن بیش از ۶۰ هزار نفر در سراسر جهان که بیشتر آن‌ها چینی هستند توجه همگان را به خود جلب کرده است. این ویروس تاکنون به ۲۵ کشور جهان راه یافته است.

(Visited 14 times, 1 visits today)
دسته بندی: اخبار اصلی, جهان برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد