سخنگوی دولت گفت: تهدید‌های آمریکا کوچکترین تاثیری بر اراده ما برای طی کردن مسیر‌های علمی و فناوری قانونی مان ندارد.

  علی ربیعی در نشست خبری امروز خود که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگار ما درباره واکنش دولت ایران در قبال مواضع کشور‌های غربی و اروپایی در زمینه پرتاب ماهواره ایرانی (نور)، افزود: برای ما مایه تعجب است که کشوری که به عنوان بزرگترین ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ و ناقض بسیاری از قطعنامه‌های شورای امنیت به شهرت رسیده، چنین موضعی را در قبال اقدام قانونی ایران گرفته است.
وی با اشاره به این که اقدام آمریکایی‌ها و شرکای آن در نقض قطعنامه‌های بین المللی در بی اعتنایی به قوانین و مقررات بار‌ها به اثبات رسیده است، گفت: حال آمریکا، جمهوری اسلامی ایران را به دلیل انجام یک عمل مرسوم که کمترین مغایرتی با تعهدات بین المللی ندارد به نقض قطعنامه متهم می‌کند.
آقای ربیعی تصریح کرد: ما تردیدی نداریم که آمریکا در اثبات این اتهام شکست خواهد خورد.
سخنگوی دولت گفت: جمهوری اسلامی ایران پیشرفت‌های خود در فناوری‌های نظامی و غیرنظامی مطابق با حقوق بین الملل و قوانین جاری کشور ادامه می‌دهد و آن را حق لاینفک و مصالحه ناپذیر خود می‌داند.
وی افزود: این نوع تهدید‌ها از طرف کشوری که به تهدید شماره یک امنیت جهانی تبدیل شده و اعمال در تبعیض قوانین، سرآمدی خود را اثبات کرده است کوچکترین تاثیری بر اراده ما بر ادامه مسیر قانونی خودمان نخواهد داشت.
آقای ربیعی گفت: ما به کشور‌های اروپایی هم توصیه می‌کنیم که از سال‌های گذشته درس بگیرند تا با خاتمه دادن به این زورگویی ها، جهان در میانه عبور از کرونا و پسا کرونا امنیت بیشتری به دست آورد.
وی افزود: ما هیچ اقدامی مغایر با قوانین و مقررات یا قطعنامه‌های شورای امنیت انجام ندادیم و آن را حق خودمان می‌دانیم.

(Visited 5 times, 1 visits today)
دسته بندی: اخبار اصلی, ایران, تیتر یک, سیاسی برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد