رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت:در ۵ ماهه ابتدای سال، حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پول وارد بازار سرمایه شده است.

  حسن قالیباف اصل  رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص بازار سرمایه اظهار کرد:در حال حاضر بازار سرمایه رشد خوبی را تجربه کرده است که عده‌ای در این باره می‌گویند عامل اصلی آن، افزایش سطح قیمت‌ها در بازار است.

او گفت:زمانی که اصل ۴۴ مطرح شد، عده‌ای می‌گفتند که قرار است شرکت‌های بخش دولتی برای خرید و فروش وارد بورس شوند که این موضوع  نه تنها باعث اُفت بازار نشد، بلکه بازار در چند ماهه اخیر رشد چشمگیری را نیز تجربه کرده است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: ما سال‌های گذشته اگر در طول یک سال ۵۰ یا ۶۰ هزار کد معاملاتی صادر می‌کردیم خوشحال می‌شدیم، اما امسال روزانه ۱۰۰ هزار کد بورسی صادر می‌شود.

قالیباف اصل تصریح کرد: هم اکنون  حدود ۵۰ تا ۶۰ در صد سهام داران تازه وارد هستند و  مبلغی که در صندوق ها سرمایه گذاری کرده اند بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان است. سال قبل مجموع پول ورودی به بازار ۳۵ هزار میلیارد تومان بود، اما در حال حاضر با وجود گذشت پنج ماه از شروع سال ۹۹ ،حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان وارد بازار شده است.

او اظهار کرد: اگر این حجم از پول وارد بازار‌های موازی سرمایه می‌شد قطع به یقین سبب افزایش تورم و قیمت ها می شد، اما نه تنها این اتفاق در بازار سرمایه رخ نداده، بلکه سبب حرکت نقدینگی به سمت تولید هم شده است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید کرد: سعی ما امسال بر این است که عرضه های اولیه و سهام شناور را در بازار افزایش دهیم تا شرکت‌های زیادی وارد بازار شوند.در حال حاضر سهام شناور از ۲۰ درصد به ۲۷ افزایش یافته است .

(Visited 15 times, 1 visits today)
دسته بندی: اخبار اصلی, اقتصادی, بانک، بیمه و بورس, تیتر یک برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد