نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل اصلی مردم سیستان و بلوچستان عدم مطالبه‌گری بوده و نیاز است تا گروه‌های مطالبه‌گر در این استان شکل گیرد.

  به نقل از سکایی نیوز – حسینعلی شهریاری در نشست مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان اظهارداشت: گروه‌های مطالبه‌گر باید در این استان شکل گیرد تا خواسته‌های بحق مردم را از مسوولان پیگیری کنند.

وی با اشاره به انتشار خبری در فضای مجازی مبنی بر فوت ۲ شهروند سیستان و بلوچستانی در بیمارستان‌های زهدان به علت کمبود کپسول اکسیژن گفت: در یک بازه زمانی کل کشور با کمبود اکسیژن مواجه شد اما این کمبود سبب اتفاق یا فوت کسی نشده است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی افزود: تیمی از کارشناسان زبده وزارت بهداشت بابت بررسی این موضوع از تهران عازم زاهدان شدند و تمام پرونده‌های موجود را بررسی و علت فوت این افراد به دلیل کمبود اکسیژن را رد کردند.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد ظرفیت پزشکی از مناطق محروم کشور هستند اظهارداشت: مشکل پزشک متخصص در سیستان و بلوچستان و سایر استان‌های محروم داشتیم که برای همین منظور این سهمیه در نظر گرفته شده است.

شهریاری تصریح کرد: قابل ذکر است پزشکانی که از طریق این سهمیه جذب شده‌اند باید سه برابر مدت زمان تحصیل خود در استان‌های محروم خدمت کنند.

وی با اشاره به اعتبارات تخصیص یافته در مبارزه با ویروس کرونا گفت: رهبر معظم انقلاب یک میلیارد یورو از محل صندوق توسعه ملی برای این امر اختصاص دادند که تا کنون کمتر از ۳۰ درصد آن به وزارت بهداشت تزریق شده است.

رییس کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی گفت: از ابتدای انتشار ویروس کرونا تا کنون بیش‌از ۲۰۰ شهید مدافع سلامت در کشور داریم.

وی تصریح کرد: چهار شرکت دانش بنیان توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در حال ساخت واکسن کرونا هستند که البته امیداوریم بتوانند داروی این ویروس را کشف کنند.

شهریاری اظهارداشت: برای تامین ارز دارو طی نامه‌ای محضر رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری از سوی کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارسال شده که اگر این ارز تامین نشود با مشکلاتی در زمینه دارو مواجه خواهیم شد.

وی بیان کرد: با توجه به نزدیک شدن فصل سرما اگر نوع شدید آنفلوآنزا شیوع پیدا کند اپیدمی ویروس کرونا بسیار خطرناک خواهد شد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۱۲ تا ۱۸ میلیون حاشیه نشین در کشور وجود دارند گفت: بیشترین حاشیه نشینی مربوط به شهر مشهد با یک میلیون نفر جمعیت است.

وی ادامه داد: همچنین ۴۲ درصد شهر زاهدان حاشیه نشین هستند و وضعیت روستانشینان از حاشیه نشینان بهتر است.

شهریاری با بیان اینکه بنیاد مسکن کار ساماندهی حاشیه شهر زاهدان را شروع کرده ادامه داد: برای ساماندهی حاشیه این شهر یکهزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی به مشکل آب شهر زاهدان نیز اشاره کرد و افزود: نمی‌توان انتظار تامین آب از منطقه سیستان برای زاهدان را داشت چرا که آب این منطقه وابسته به کشور همسایه بوده و مشخص نیست این آب پایدار باشد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به اینکه منطقه سیستان ظرفیت‌های زیادی در زمینه تولید انرژی‌های تجدیدپذیر دارد می‌توان با تولید برق و صادرات آن به افغانستان برای این منطقه آب تامین کرد.

وی گفت: کمبود آب در زاهدان جدی است و نباید این شهر را توسعه داد چراکه در آینده با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد.

شهریاری در مورد پروژه آبهای ژرف در منطقه سیستان اظهارداشت: وزارت نیرو به این پروژه نگاه مثبتی ندارد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی به وجود معادن بسیار قوی مس در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: بر اساس گفته کارشناسان معادن غنی مس در این استان به میزانی است که در صورت استحصال می‌توان رتبه نخست دنیا را در این زمینه از آن خود کرد.

(Visited 11 times, 1 visits today)
دسته بندی: سیاسی برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد