رئیس ستاد مقابله با کرونا تهران گفت: جدا از تاثیر واکسن آنفلوآنزا، همه شیوه نامه‌های بهداشتی که برای پیشگیری از ابتلا به کرونا توصیه می‌شود برای آنفلوآنزا نیز موثر است.

 درباره تاثیر تزریق واکسن آنفلوآنزا در پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا گفت: براساس مطالعات ۳۲ تا ۵۴ درصد متناسب با وضع ایمنی افرادی و سوش‌های متعارف و متداول که در هر فصلی وجود دارد می‌تواند این واکسن ایجاد ایمنی کند.

وی گفت: مهمترین مسئله در بحث آنفلوآنزا به جهت اینکه ویروس تنفسی است و از طریق ذرات تنفسی منتقل می‌شود، این است که همه شیوه نامه‌های بهداشتی در زمینه پیشگیری از کرونا طبیعتاً در خصوص پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا هم موثراست یعنی اگر از ماسک استفاده کنیم و دست‌ها را بشوییم و دیگر شیوه نامه‌های فردی و اجتماعی را رعایت کنیم، زمینه ابتلا به بیماری آنفلوآنزا کم می‌شود.

دکتر زالی افزود: تجربه در کشور‌های استرالیا، آرژانتین و کشور‌های نیم کره جنوبی که موج آنفلوآنزا را زودتر از ما گذراندند، نشان می‌دهد که پایین‌ترین میزان ابتلا را در ۱۰ سال اخیر داشته اند و به لحاظ علمی اثبات شده است رعایت شیوه نامه‌های بهداشت فردی نقش موثری در کاهش ابتلا دارد.

رئیس ستاد مقابله با کرونا کلانشهر تهران گفت: درباره واکسن آنفلوآنزا هم در شرایط فعلی باید گروه‌های پرخطر مانند افراد بالای ۶۵ سال، دیابتی ها، مبتلایان به بیماری قند، بانوان باردار و تیم‌های بهداشتی و درمانی در اولویت تزریق این واکسن قرار گیرد و اگر واردات واکسن به اندازه و جوابگوی نیاز‌ها باشد، گرو‌های دیگر هم می‌توانند آن را تزریق کنند.

وی افزود: مهمترین مسئله در این باره که موثرتر از واکسن عمل می‌کند رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک است که می‌تواند هم موجب کاهش ابتلا به کرونا و هم آنفلوآنزا شود.

(Visited 9 times, 1 visits today)
دسته بندی: اجتماعی, اخبار اصلی, تیتر یک برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد