هفت طرح آموزشی و پرورشی روز دوشنبه با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور در پاکدشت افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

  در این مراسم، دو مدرسه در محله بهاران و روستای قشلاق قلعه‌نو افتتاح و عملیات احداث ۵ مدرسه دیگر با همکار بنیاد برکت و اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان تهران آغاز شد.

فرماندار پاکدشت در این مراسم گفت: مدارس کانون اصلی تعلیم و تربیتند و تمامی سیاست گذاری‌ها در حوزه تعلیم و تربیت باید در مدارس پایه ریزی شود.

مهدی یوسفی جمارانی افزود: آموزش و پرورش و مدرسه به عنوان مهمترین نهاد آموزشی جامعه محسوب می‌شوند و بی‌شک، راه توسعه و پیشرفت کشور از مدرسه عبور می کند و آینده کشور در گرو آموزش و مدرسه مطلوب است.

وی اظهار داشت: اگر نتوانیم مدرسه‌ای مناسب برای تربیت کودکان آماده کنیم، آینده خوبی در انتظار کشور نخواهد بود.

فرماندار پاکدشت تصریح کرد: با توجه به کمبود سرانه آموزشی در پاکدشت، با همکاری خیرین و سازمان نوسازی و تجهیز مدارس، دو مدرسه جدید در شهرستان احداث گردید و ۲۳ کلاس به فضای آموزشی شهرستان افزوده شد.

وی افزود: مدرسه ۱۷ کلاسه شهید محسن فخری زاده در محله بهاران پاکدشت با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی در زمینی به مساحت ۲۵۰ مترمربع احداث و در اختیار دانش آموزان قرار گرفت.

یوسفی جمارانی اضافه کرد: با کمک خیر مدرسه ساز در روستای قشلاق قلعه نو،  مدرسه ۶ کلاسه سید هادی موجانی با همکاری سازمان نوسازی مدارس در مساحت ۴۷۰ مترمربع افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

فرماندار پاکدشت همچنین از خشت گذاری آموزشگاه کمیساریای عالی پناهندگان خبر داد و افزود: عملیات اجرایی این مدرسه ۱۲ کلاسه با همکاری اداره کل نوسازی و کمیساریای عالی پناهندگان در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۲۰۰ مترمربع آغاز شد.

وی تصریح کرد: علاوه بر این، کلنگ زنی همزمان ۴ پروژه دولتی روستایی و شهری با مجموع ۲۴ کلاس هر یک به مساحت ۴۰۷ متر مربع با همکاری بنیاد برکت و اداره کل نوسازی مدارس انجام شد تا در کمترین زمان این طرح‌ها در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد.

منبع: ایرنا

(Visited 30 times, 1 visits today)
دسته بندی: اجتماعی برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد