شرایط تیم ملی ایران برای صعود از گروه C پس از برد مقابل بحرین به مراتب بهتر شد.

 تیم ملی ایران در دیدار هفته ششم مرحله پیش مقدماتی جام جهانی شب گذشته موفق شد با نتیجه پر گل ۳ بر صفر از سد بحرین عبور کند و شرایط خود را در جدول گروه C  برای صعود به دور نهایی مقدماتی بهتر کند.

با توجه به نتیجه بازی دیروز شرایط صعود ایران را بررسی خواهیم کرد.

صدرنشینی و صعود بی دردسر

بهترین و مطمئن ترین راه برای صعود به مرحله بعدی، سرگروهی و صعود مستقیم است که لازمه آن کسب حداکثر امتیازات از دو بازی آینده است. تیم ملی ایران در صورت برتری بر کامبوج و عراق به عنوان سرگروه صعود بی دردسری خواهد داشت و نیازی به معادلات دیگر وجود ندارد ولی اگر نتیجه ای به جز برد مقابل عراق برایش حاصل شود کار به اما و اگر کشیده خواهد شد. اگر ۳ امتیاز بازی با کامبوج را قطعی بدانیم، تیم عراق که صدرنشین گروه C است باید دیداری با هنگ کنگ داشته باشد و حتی اگر شانسی برای این قائل شویم که هنگ کنگ بتواند از عراق یک تساوی بگیرد بازهم در صورت تساوی ایران و عراق، این عراق است که سرگروه بالا می‌رود و بنابراین صدرنشینی ایران در گروه منوط به این است که ایران عراق را شکست دهد مگر اینکه اتفاقات عجیب و غریبی رخ دهد.

صعود به عنوان تیم دوم

علاوه بر ۸ تیم اول هر گروه، ۴ تیم دوم که بهترین نتایج را کسب کرده‌اند هم صعود خواهند کرد و بر اساس اعلام فیفا، نتایج تیم های دوم با تیم آخر گروه محاسبه نخواهد شد و بر این اساس برد ۱۴ بر صفر مقابل کامبوج محاسبه نخواهد شد و نتیجه بازی آتی با این تیم هم چنین شرایطی دارد.

تیم ملی ایران در حال حاضر بعد از بردن بحرین شرایط خوبی بین تیم های دوم دارد و در جایگاه دوم این جدول قرار می‌گیرد.

14000317000920_Test_NewPhotoFree

ایران در صورت تساوی با عراق در هفته آخر ۱۰ امتیازی خواهد شد و باید دید نتایج سایر تیم ها چه شرایطی در این صعورت برای تیم ملی رقم خواهد زد.

(Visited 20 times, 1 visits today)
دسته بندی: ورزشی برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد