جلسه فوق العاده کمیسیون انرژی امروز چهارشنبه با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو، علی نیکزاد نایب رئیس مجلس، فریدون حسنوند رئیس کمیسیون‌ انرژی و سایر اعضای کمیسیون در محل کمیسیون برگزار شد.

رضا اردکانیان در پاسخ به مصطفی نخعی سخنگوی کمیسیون انرژی درباره چالش رمز ارزها و تاثیر آن در کاهش میزان تولید برق گفت: طی هفته‌های اخیر با کمک نیروی انتظامی و دستگاه‌های مسوول، ۳هزار و ۶۴۶مرکز غیر مجاز استخراج رمزارزها که درآن ۱۹۶هزار و۲۳۳دستگاه ماینر وجود داشت، کشف و جمع آوری شد.

به گفته وزیر نیرو برق مصرفی این مراکز ۵۷۰مگاوات و میزان مصرف مراکز مجاز ۵۲۱ مگاوات بوده است.

اردکانیان یادآورشد: بررسی‌ها به شکل مستمر برای شناسایی مراکز غیرمجاز ادامه دارد و این موضوع به وزارت کشور و سایر دستگاه ابلاغ شده است.

ماینرها تا آخر تابستان خاموش می‌شوند/ دو هفته آتی با افزایش دما و مصرف مواجه هستیم

وزیر نیرو  با بیان اینکه قرار است طبق اعلام رئیس جمهوری تا آخر تابستان ماینرها خاموش شوند، افزود: شب گذشته نیز  در جلسه‌ای که با حضور دادستان کل کشور برگزار شد، مقرر گردید دستگاه‌های جمع آوری شده نیز تا پایان تابستان نگهداری شده و تحویل داده نشود.

وی با اشاره به  براساس مصوبات جلسه روز گذشته این وزارت‌خانه گفت: مقرر شد برخی از صنایع دو هفته تعطیل شوند تا از فرصت تابستان و شرایط حاد کرونایی کشور برای کاهش فشار بر شبکه استفاده شود.

اردکانیان با بیان اینکه عزم جدی و مشترک بین قوا برای حل بحران ایجاد شده است، اظهار داشت: در  دو هفته آتی با افزایش دما و افزایش مصرف مواجه هستیم و امیدواریم از این بحران عبور کنیم.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: وزیر نیرو می‌رود و برخی از مدیرانش هم جابجا می شود اما این پیکره صنعت برق است که باید حفظ شود و با توجه به آنچه که نمایندگان گفتند، امیدواریم کارها دیده و شناخته شود.

وی ابراز امیدواری کرد وضعیت‌آب و برق را در شرایط پایدار و مناسبی تحویل دولت سیزدهم دهد و گفت: وزارت نیرو در حال تدارک نیم‌سال دوم است و همکاری که در همین مدت انجام شد، باعث شد تا مقدار خاموشی‌ها از ۶
هزار مگاوات  به ۱۷۰۰ مگاوات برسد و دولت و مجلس نیز همکاری نزدیکی برای حل این بحران دارند.

(Visited 18 times, 1 visits today)
دسته بندی: اخبار اصلی, انرژی, تیتر یک برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد