معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 4 تهران از اقدامات پیشگیرانه این منطقه جهت مقابله با آتش سوزی های احتمالی در عرصه های جنگلی و فضاهای سبز شهری در فصل گرم سال خبر داد.

  “مجید رجبی” در این باره گفت: افزایش دما، وزش بادهای گرم و عوامل انسانی مهمترین عوامل آتش سوزی ها در عرصه های جنگلی است که با ايجاد كمربند حفاظتي و خطوط آتش از توسعه حريق حدود ۲۰۱ هزار مترمربع در عرصه های جنگلکاری جلوگیری خواهد شد.
او افزود: حذف علفهاي هرز و عمليات خشكه زني به متراژ تقریبی ۴۴۱ هزار مترمربع ، تأمین بیش از ۲۶۰ کپسول آتش نشانی ، افزایش گشت های موتور سوار در عرصه های جنگلکاری از جمله اقدامات پیش بینی شده در تابستان امسال است.
معاون خدمات شهری منطقه ۴ در ادامه گفت: مناسب سازي معبر ها و اراضي سبز و تسطيح آن ها به منظور تردد خودروهاي اطفاء حريق ، تكميل ظرفيت مخازن آب و آماده نگهداشتن تانكرهای آب و بازسازی ۶۶ هزار مترطول از انهار و جمع آوری ضایعات از دیگر اقدامات این طرح است.
رجبی در پایان با توجه به نقش آموزش در جلوگیری از حوادث احتمالی گفت: آموزش نيروهاي پيمانكاري و اجرايي بمنظور آشنايي با اقدامات اوليه در مقابله به موقع و مؤثر با آتش سوزي یکی از اقدامات پیشگیرانه و الزامی در این عملیات محسوب می شود.

(Visited 8 times, 1 visits today)
دسته بندی: شهری برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد