محمود برزگر رئیس بهزیستی شهرستان پاکدشت گفت : با افتتاح 5 مرکز مثبت زندگی در شهرستان پاکدشت بهترین امکان فراهم شد تا غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال بیش از پیش فراگیر شود.

  محمود برزگر با بیان اینکه تنبلی چشم اگر چه در ظاهر مشخص نیست اما لازم است برای پیشگیری از این بیماری کودکان به طور مداوم معاینه شوند تا از بروز آن جلوگیری شود گفت:سازمان بهزیستی کشور طرح ملی غربالگری بینایی را در سراسر کشور اجرا می کند تا از این طریق به ارتقای سلامت بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال و کاهش شیوع و بروز تنبلی چشم در این کودکان کمک کند.
او در ادامه عنوان کرد: در سال‌های گذشته فقط در یک بازه زمانی مشخص طرح غربالگری بینایی به صورت همگانی اجرا می‌شد، اما با ابلاغ دستورالعمل از سازمان بهزیستی از امسال تمامی مراکز مثبت زندگی پایگاه دائمی غربالگری بینایی برای کودکان ۳ تا ۶ سال هستند و خانواده ها از امروز تا پایان سال می‌توانند با مراجعه به این مراکز غربالگری بینایی را انجام بدهند.
برزگر اظهار داشت: اگر اقدامات درمانی برای کودکان مبتلا به تنبلی چشم به موقع انجام گیرد از مشکلات بینایی آنها پیشگیری می‌شود اما در صورتی که سن طلایی تشخیص و درمان را از دست بدهیم مشکلاتی از قبیل کم بینایی و نابینایی گریبانگیر آینده فرزندانمان خواهد بود.
وی افزود:همچنین این مراکز با تاکید بر آموزش غربالگران، اخذگواهی و فراهم نمودن تجهیزات جهت اجرای برنامه شامل E چارت لامپی، دستگاه غربالگری عیوب انکساری (در موارد خاص) ودرنظر گرفتن شرایط استاندارد اتاق غربال آماده ارائه خدمات هستند.
او با اشاره به اینکه در سال گذشته غربالگری بینایی برای حدود ۷۰۰۰ کودک ۳ تا ۶ سال انجام شده که از این تعداد ۱۵۰۰ کودک به صورت رایگان انجام شده و تعداد ۲۶۰کودک با مشکل آمبلیوپی( تنبلی چشم شناسایی و برای درمان ارجاع شده‌اند.

(Visited 28 times, 1 visits today)
دسته بندی: اجتماعی برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد