شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز ۰.۰۲درصد رشد داشت، شاخص هم‌وزن نیز حدود یک درصد صعود پیدا کرد.

  زهرا نوری – در پایان معاملات امروز، شاخص کل بورس پس از رشد ۳۳۷واحدی شاخص کل آن را در ارتفاع یک میلیون و ۵۱۵هزار واحدی قرارگرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با افزایش حدود یک درصدی مواجه شد.
آخرین قیمت ۲۳۳نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۵۹نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه
حقیقی‌ها امروز حدود۱۴۰میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند. نمادهای «سپید»، «شستا»، «پترول»، «برکت»، «خودرو»، «خساپا» و «شپنا» در گروه پرتراکنش‌های بورس و نمادهای «وهامون»، «دی»، «مدیریت»، «گدنا»، «لطیف»، «کرمان» و «آریا» در گروه پرتراکنش‌های فرابورس قرار گرفتند. ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به بیش از ۹هزار و ۵۶۵میلیارد تومان رسید.
افراد حقیقی در بورس امروز ۱۴۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه فرآورده‌های نفتی و همچنین سهام شپنا بود.
حقوقی‌ها امروز حدود ۱۴۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد ۹هزار و ۵۶۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۱۷درصد یعنی هزار و ۶۳۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان یک درصد از کل معاملات شد.
بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فرآورده‌های نفتی»، «فلزات اساسی» و «بانک‌ها و موسسات اعتباری» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌‌های «انبوه‌سازی، املاک و مستغلات» و «زراعت و خدمات وابسته» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.
سه نماد «شپنا»، «فولاد» و «سمگا» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «دلر»، «سپید» و «شاراک» معطوف بود.
مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری پالایش نفت اصفهان حدود ۶۵میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی داروسازی اکسیر با برتری حدود ۳۵میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.
امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۱۱۸نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۰۹نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۵۳۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۶۷۰میلیارد تومان بود.

(Visited 15 times, 1 visits today)
دسته بندی: اخبار اصلی, بانک، بیمه و بورس برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد