شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز ۰.۵۸درصد افت داشت، شاخص هم‌وزن نیز ۰.۳۲درصد افت کرد.

  زهرا نوری –در پایان معاملات امروز، شاخص کل بورس پس از افت هشت هزار و ۶۶۵واحدی شاخص کل آن را در ارتفاع یک میلیون و ۴۸۸هزار واحدی قرارگرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز ۰.۳۲درصد افت کرد.

آخرین قیمت ۱۱۸نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۱۵۹نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

حقیقی‌ها امروز ۴۱۵میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند. نمادهای «سپید»، «آبادا»، «شستا»، «ولکار»، «کیمیاتک»، «ومدیر» و «ثبهساز» در گروه پرتراکنش‌های بورس و نمادهای «وهامون»، «سپیدار»، «گدنا»، «فجهان»، «لطیف»، «وکبهمن» و «چخزر» در گروه پرتراکنش‌های فرابورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به بیش از پنج هزار و ۶۹۵میلیارد تومان رسید.

افراد حقیقی امروز ۴۱۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه فلزات اساسی و همچنین سهام صنایع پتروشیمی خلیج فارس بود.
در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۴۱۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد پنج هزار و ۷۰۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۱درصد یعنی هزار و ۱۹۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان هفت درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «محصولات شیمیایی» و «فرآورده‌های نفتی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «محصولات کاغذی» و «استخراج سایر معادن» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «فارس»، «فولاد» و «شپنا» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «چکاوهح»، «خمحور» و «کماسه» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس معادل ۳۸میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی تولید محور خودرو با برتری ۱۰میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در۵۱نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۲۷نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۱۷۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۵۵۰میلیارد تومان بود.

(Visited 12 times, 1 visits today)
دسته بندی: اخبار اصلی, اقتصادی برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد