شهرداری منطقه ۱۵ با استقرار نیروهای خود در مسیر میدان خراسان تا پل بعثت با برپایی ۱۹ ایستگاه، ۴۹ غرفه و یک استیج میزبان شهروندان و مسئولان شهری جامانده از زیارت کربلا شد.

  از نخستین ساعات آغاز مراسم راهپیمایی جاماندگان از مسیر میدان امام حسین (ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، شهروندان بسیاری در این مسیر حضور یافته و به ارباب خود از راه دور عرض ارادات کردند، مدیران ارشد شهرداری تهران نیز از ساعات ابتدایی صبح روز اربعین در جمع عزاداران حسینی در مسیر راهپیمایی جاماندگان همراه با شهروندان به راهپیمایی پرداختند. 

 بنابراین گزارش، رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با حضور در موکب های اطلاع رسانی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۵ از برنامه های تدارک دیده شده این منطقه بازدید کرد و  در میان واکسی های نذری به ادای نذر پرداخت.

 برپایه این گزارش، رییس ستاد اربعین، رییس سازمان فرهنگی و هنری و شهرداران مناطق ۱۵ و ۱۶ در این مسیر حاضر شده و دوشادوش شهروندان پیاده روی کردند. 

 بنابراین گزارش، شهردار منطقه در حاشیه این مراسم به ارائه گزارشی از ویژه برنامه «موکبی به وسعت تهران» در این منطقه پرداخت و گفت: اربعین امسال نیز همچون سال گذشته به دلیل بحران کرونا با سال‌های پیشین فرق داشت وعاشقان اباعبدلله(ع) چهره دیگری از ارادت خود را به اهل بیت(ع) نشان دادند، همکاران شهرداری منطقه نیز در مسیر این راهپیمایی از میدان خراسان تا پل بعثت  میزبان عزاداران حسینی شدند و با مشارکت فرهنگسرای خاوران، سپاه مالک اشتر، پایگاه های بسیج و نیروهای مردمی ۱۹ ایستگاه و ۴۹ غرفه اطلاع رسانی و تبلیعات، برگزاری برنامه های فرهنگی نظیر مداحی، تواشیح، سرود، سخنرانی، پخش دعا، برپایی  مسابقه عکاسی، کودک، پاسخ به سوالات شرعی، پخش محصولات فرهنگی ، سلامت  و پذیرایی به ارائه خدمات پرداختند.

 وی یادآور شد: دو ایستگاه ۱۱ و ۱۴ نیز با همکاری برادران افغانستانی، پاکستانی و عراقی در مسیر راهپیمایی برپا و میزبان جاماندگان اربعین حسینی شد.

شهردار منطقه خاطر نشان کرد: با پیش بینی هایی که برای اقامه نماز ظهر و عصر صورت گرفته بود و استقرار ۵ تانکر آب؛ آماده سازی فضا جهت انجام فریضه نماز جماعت در طول مسیر مهیا شد و عزاداران اقامه نماز کردند. 

 شهردار منطقه افزود: مسئولان منطقه، نواحی و همکاران شهرداری در این ایستگاهها و غرفه ها حضور یافته و به عزاداران حسینی خدمت رسانی کردند.

 وی اظهار کرد: در این راستا حوزه اجتماعی و فرهنگی منطقه نسبت به توزیع ۱۰ هزار بطری آب معدنی، ۶۰ هزار پک پذیرایی و ۱۰ هزار پک فرهنگی اقدام کرده و برنامه های متنوعی را در قالب مسابقه عکس اربعین، غرفه کودک، برپایی نمایشگاه عکس، پاسخ به سوالات شرعی، غرفه سلامت و … اجرا کردند. 

 وی یادآور شد: حوزه خدمات شهری و محیط زیست منطقه نیز در این ارتباط با استقرار ۲۷ دستگاه ماشین آلات (فان)، ۲۸ دستگاه ماشین آلات بازیافت، سه دستگاه ماشین آلات سنگین ، استقرار ۱۰ اکیپ شهربان و  با به کارگیری ۱۰۰ نفر از نیروهای خدمات شهری نسبت به رفت و روب یکصد هزار متر مربع از مسیر،  شستشوی ۶۴۰ عدد المان (کرکره)، شست و شوی ۴۰ هزار متر مربع طول مسیر قبل و بعد از مراسم اقدام کرد.

(Visited 6 times, 1 visits today)
دسته بندی: شهری برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد