نشست مطبوعاتی هفتگى سعيد خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان آغاز شد.

 نشست مطبوعاتی هفتگى سعيد خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه امروز دوشنبه با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی به صورت حضوری و با رعایت فاصله گذاری اجتماعى، در ساختمان شماره ٨ شرقی وزارت امور خارجه برگزار شد.

خطیب‌زاده ضمن تبريك فرا رسيدن روز نيروى انتظامى، درباره هدف سفر وزير خارجه ارمنستان به ايران گفت: سفر وزير خارجه ارمنستان به ايران از پيش تعيين شده بود و در چارچوب روابط دوجانبه انجام مى شود، تهران روابط خوبى با باكو و ايروان دارد و در تقابل با هيچ كشورى نيست؛ هرچه روابط در منطقه گسترده تر باشد صلح و ثبات در منطقه بيشتر خواهد بود.

وى درباره تنش پیش‌ آمده بين تهران و باكو اظهار کرد: روابط ايران و آذربايجان همواره رو به رشد و گسترش بوده، در دوران چند ماه گذشته ايران سياست اصولى خود را پيگيری كرده و از هيچ كمكى دريغ نكرده است؛ بايد اجازه دهيم گفت و گوها ادامه پيدا كند. نياز به برخى اظهارات رسانه اى تاسف برانگيز نيست، از همان ابتدا به دوستان خود در باكو گفتيم كه نه تنها تماميت ارز باكو را محترم می شماريم، بلكه كمك هم كرديم به حفظ و صيانت تماميت ارزى آذربايجان.

خطيب زاده درباره رفتار مرزبانان آذربايجان با راننده كاميون ايرانی، تصريح كرد: نحوه رفتار با رانندگان جاى تامل زيادی دارد و مقامات باكو و مرزبانان اين كشور بايد دقت بيشتری در رفتار با اتباع ايرانی داشته باشند، ملاحظاتى وجود دارد بين ايران و آذربايجان كه مهم ترين آن اقدامات رژيم صهيونيستی عليه ايران در مرزهاى خودمان است، آذربايجان نبايد اجازه دهد مرزهای كشورش مورد سوء استفاده اين رژيم قرار بگيرد، ايران بلد است از مرز خود محافظت كند، بهتر است خود باكو هم اين اقدام را انجام دهد.

خبر تکمیل می شود…

(Visited 16 times, 1 visits today)
دسته بندی: اخبار اصلی, ایران, تیتر یک, سیاسی برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد