۵ مرکز مثبت زندگی در شهرستان پاکدشت حدود ۲۳۰۰ پرونده مددجویان مستمری بگیر پاکدشت را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند.

  محمود برزگر رییس بهزیستی پاکدشت گفت : در این مراکز دست کم یک نوبت بازدید میدانی از منازل این مددجویان به عمل آمده که در سطح شهرستانهای بهزیستی استان تهران یکی از شهرستانهای موفق در این خصوص بوده ایم که در تاریخ بهزیستی پاکدشت بی سابقه است.

برزگر بیان کرد: مددکاران و کارشناسان مراکز مثبت زندگی پاکدشت، تغییر وضعیت مددجویان در این بازدید ها مورد بررسی کارشناسی و تخصصی قرار می دهند و نتیجه تغییرات را در بانک های اطلاعاتی بهزیستی ذخیره می کنند تا مورد ارزیابی تخصصی ستاد بهزیستی شهرستان قرار گیرد و تصمیمات راهبردی که در برنامه ریزی اقتصادی اجتماعی این مددجویان تأثیر اساسی دارد اتخاذ گردد.

وی همچنین به تعدادی از پرونده های مددجویان که تحویل مراکز شده و برگشت خورده اند اشاره کرد و گفت: در حدود ۳۰۰پرونده از مراکز برگشت خورده اند که در واقع مشغول بررسی مجدد آنها هستیم چون برخی از آنها مهاجرت کرده یا از محل زندگی خود جابجا شده اند و یک عده هم به دلایل مختلف مثل فوت، شناسایی نشده اند.

برزگر در خصوص نظارت بر مراکز مثبت زندگی گفت: ما گزارش های مددکاران مراکز را بررسی و ارزیابی می کنیم و تعدادی از گزارش ها که استانداردهای لازم را ندارند یا حاوی محتوای مفید و مؤثر نیستند را نمی پذیریم تا مرکز مجددا مددکاری به محل اعزام و گزارش دقیق تری تهیه کند.

برزگر افزود :مراکز مثبت زندگی، بر اساس دستور العمل ها بهزیستی های کوچک شده هستند گفت: خوشبختانه اکنون مجوز فعالیت بسیاری از وظایف ۲۲ گانه این مراکز صادر شده و سامانه مراکز در مورد این فعالیت ها باز شده است که این مراکز می توانند فعالیت یاد شده را انجام دهند.

برزگر گفت: مشاوره، سی بی ار، غربالگری های بینایی و شنوایی و همچنین خدمات امداد رسانی و مددکاری، اکنون در مراکز مثبت زندگی فعال هستند و برنامه اجتماع محور نیز در اغلب محلات آغاز شده است.

وی در پایان یادآور شد: به خاطر محدودیت های زمانی در آغاز برنامه، توزیع جغرافیایی مراکز مثبت زندگی در پاکدشت، متناسب با جمعیت نبوده و تلاش برای اصلاح این موضوع و توزیع مناسب مراکز در سطح شهرستان، ادامه دارد.

(Visited 21 times, 1 visits today)
دسته بندی: اجتماعی برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد