شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز ۱.۵درصد افت داشت، شاخص هم‌وزن نیز ۲.۱درصد سقوط کرد.

  زهرا نوری- در پایان معاملات امروز، شاخص کل بورس پس از افت ۲۱ هزار و ۲۳۶واحدی شاخص کل (۱.۵درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۳۹۷هزار واحد قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با کاهش ۲.۱درصدی مواجه شد.
آخرین قیمت ۵۲نماد حداقل یک درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۳۴۴نماد با کاهش بیش از یک درصدی قیمت همراه بوده‌اند.
حقیقی‌ها امروز بیش از ۷۶۰میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند. نمادهای «فسبزوار»، «برکت»، «کیمیاتک»، «شستا»، «شبندر»، «شپنا» و «فولاد» در گروه پرتراکنش‌های بورس و نمادهای «فجهان»، «توسن»، «دی»، «مدیریت»، «شکام»، «کرمان» و «شصدف» در گروه پرتراکنش‌های فرابورس قرار گرفتند.
ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به بیش از چهار هزار و ۷۷۵میلیارد تومان رسید.
افراد حقیقی امروز ۷۶۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه فرآورده‌های نفتی و همچنین سهام شرکت پالایش نفت اصفهان بود.
در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۷۶۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد چهار هزار و ۴۸۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۹درصد یعنی هزار و ۳۰۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۱۷درصد از کل معاملات شد.
بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فرآورده‌های نفتی»، «فلزات اساسی» و «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «قند و شکر» و «حمل و نقل آبی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.
سه نماد «شپنا»، «برکت» و «فملی» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «شکام»، «زاگرس» و «قجامح» معطوف بود.
مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت پالایش نفت اصفهان معادل ۸۱میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز با برتری ۴۱میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.
امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۱۴نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۹۱نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۱۰۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۷۹۰میلیارد تومان بود.

(Visited 3 times, 1 visits today)
دسته بندی: بانک، بیمه و بورس برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد