وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۱۵۰ میلیون دز واکسن وارد کشور شده و تاکنون ۹۵ میلیون دز واکسن نیز به مردم تزریق شده است.

  بهرام عین اللهی روز دوشنبه در نشست خبری افزود: بزودی جشن تزریق واکسن به ۸۰ درصد جامعه را خواهیم گرفت و باید به زندگی با کرونا عادت کنیم.

وی ادامه داد: با همکاری ریاست جمهوری، تبیین بانک مرکزی ، وزارت بهداشت و برگزاری جلسات متعدد همدلی برای انجام واکسیناسیون وسیع آغاز شد  و این موفقیت ناشی از آن است که مردم مثل همیشه مانند دوران دفاع مقدس وارد صحنه شدند و به ما کمک کردند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: از ۹۵ میلیون دز واکسن تزریق شده، ۸۲ درصد دز اول را زدند و ۳۸ درصد نیز ۲ دز را تزریق کرده اند و تا پایان آبان ماه سال جاری، آمار تزریق ۲ دز واکسن به ۸۰ درصد می رسد.

عین اللهی تاکید کرد: پنج مرکز تولید واکسن داخلی مانند برکت، فخرا، رازی و غیره مجوز گرفتند و امید است برای دز سوم از تولیدات داخلی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: مراکز واکسیناسیون هم با فعالیت نیروهای داوطلب و دانشجویی گسترش یافت و در جلسه ای که ۲ هفته گذشته با سازمان‌های بین المللی داشتیم تعجب کردند که منحنی واکسیناسیون کشورمان رو به صعود بوده و این موفقیت بزرگ برای ماست.

عین اللهی تاکید کرد: اکنون کشورهای همجوار و برخی از کشورهای دیگر  در موج ششم کرونا هستند و قطعا اگر واکسیناسیون در کشورمان در سطح وسیع انجام نمی شد تجربه تلخ را تکرار می کردیم.

وزیر بهداشت گفت: واکسیناسیون مقاومت فردی را در برابر کرونا ایجاد می کند و با تزریق واکسن میزان بستری و مرگ و میر کاهش می یابد.

عین اللهی افزود: رکورد واکسیناسیون روزانه در کشور با فعالیت  شبانه روزی همکاران به یک میلیون و ۶۵۰ هزار دز در روز  رکورد زد  ودر یک هفته شاهد بودیم که هشت میلیون دز واکسن به مردم تزریق شد و ما با برگزاری مراسمی  از تمام دست اندرکاران انجام واکسیناسیون و رسانه ها تجلیل می کنیم.

(Visited 10 times, 1 visits today)
دسته بندی: اجتماعی, اخبار اصلی برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد