اگر شما هم دارای مدرک هنری هستید، احتمالا پشیمانید که چرا چیزی را مطالعه نکرده اید که بازار کار خوبی داشته باشد.

  اما قبل از آن که از تصمیم خود برای انتخاب گرایش شعر عاشقانه یا جامعه شناسی پشیمان شوید، در نظر بگیرید که تعداد روز افزونی از فارغ التحصیلان رشته هنر در کانادا، در حال موفقیت هستند. پس ناامید نباشید چون فرصت های زیادی برای صاحبان مدارک هنری که به کانادا نقل مکان می کنند، وجود دارد.

در طول دهه ی گذشته در کانادا، این تصور غلط به وجود آمده که داشتن مدرک فلسفه یا زبان انگلیسی، آینده ای جز ریختن قهوه در کافه ها و شستن ظرف ها را برای شما رقم نمی زند. اما خوشبختانه برای کسانی که مدرک هنری دارند، این تصور خیلی رایج نیست.

البته نمی شود انکار کرد که برای فارغ التحصیلان هنر با تجربه ی کم، سختی های اولیه ای برای یافتن شغل وجود دارد اما شواهد نشان می دهد که با گذشت زمان، قادر به ایجاد مشاغل خوب و پایدار و اغلب با سطح رضایت شغلی بالا هستند.

به علاوه، دارندگان مدرک هنری در هر بخش از اقتصاد کانادا نقش دارند. با توجه به مجموعه مهارت های متنوع آن ها به خصوص در زمینه ی نوشتن و ارتباطات اجتماعی، فرصت های بی نظیری برای آن ها در دسترس است. اما موفقیت شما، بسیار فراتر از گرفتن مدرک است. برای یافتن شغل باید صبور، متمرکز و کوشا باشید.

مشاغل به طور روز افزون، در شرکت های نوپا و فناوریست

اقتصاد کانادا از پایه های قدیمی منبع محور مثل نفت، معدن و جنگل دور شده است و بیشتر به سمت فناوری حرکت می کند. اقتصاد دیجیتال کانادا، اکنون از معدن، جنگل و نفت و گاز آن بزرگ تر است.

همانطور که کمپانی های فناوری فعالیت خود را در کانادا گسترش داده اند، بسیاری از گروه ها از جمله فارغ التحصیلان هنر، از حقوق بهتری بهره مند شده اند. شرکت ها از طیف وسیع مهارت های حیاتی فارغ التحصیلان هنر، برخوردار هستند که دیدگاه های متنوع و تازه ای را برای حل مسئله و ارتباط راحت با مشکلات پیچیده، دارند.

این تغییر، فرصت بزرگی برای فارغ التحصیلان هنر فراهم کرده تا تجربه ای حیاتی در بخش فناوری کسب کنند. البته تصور اینکه همکاران شما اشخاصی باشند که می توانند یک رایانه را از نو بسازند، کمی ترسناک است! اما در مقابل، آن ها هم از توانایی شما در نوشتن یک نامه ی ایمیل منسجم، هراس دارند؛ هم چنین تهیه ی یک بیانیه ی مطبوعاتی، نمایش ویدیویی، اینفوگرافیک یا استراتژی بازاریابی و … که شبیه به کابوسی ترسناک برای بسیاری از کدنویسان و توسعه دهنگان وب است اما برای شما مانند آب خوردن است.

این چنین مشاغل، معمولا در مناطق شهری بزرگ کانادا یافت می شود؛ به خصوص تورنتو، مونترال، کلگری، ونکوور و اتاوا. اگر چه مناطق کوچک تری مثل واترلو و میسیساگا هم دارای تعداد زیادی از شرکت های فناوری و فرصت های شغلی سود آور هستند.

صنایع دیگر برای فارغ التحصیلان هنر در کانادا

علاوه برا فرصت های زیاد شغلی در زمینه ی فناوری، کانادا خاستگاه بسیاری از شغل هاییست که تقاضای خوبی برای صاحبان مدارک هنری دارند؛ مانند بخش رسانه، سرگرمی و دولتی.

رسانه شامل پخش، نشر، روزنامه نگاری، تبلیغات و سایر صنایع مرتبط می شود. طبق انتظار، کار در رسانه نیازمند طیف وسیعی از مهارت هاست؛ از نوشتن گرفته، تا گرافیک، هنر های تجسمی، سخنوری، تحقیقات، استراتژی و …

شهر های بزرگ کانادا مثل تورنتو، مونترال و ونکوور معدن این چنین مشاغلی هستند.

سرگرمی ( Entertainment )، صنعت دیگر در حال پیشرفت کانادا در دهه ی اخیر بوده است. با توجه به پروژه های مهم سینمایی و تلویزیونی در کانادا، هیچ کمبود شغلی برای افراد ماهر این زمینه، به خصوص دانش آموختگان هنر، نیست.

در واقع تولید فیلم در کانادا آنقدر گسترده است که لقب هالیوود آمریکای شمالی را به آن داده اند. ( البته بین تورنتو و ونکوور در کسب این عنوان، رقابت است! )

و نهایتا، با تشریفات اداری مخصوص، ممکن است فرصت راه پیدا کردن به دولت را هم بدست آورید. ( فراموش نکنید که سه سطح دولتی وجود دارد؛ فدرال، ایالتی و شهری. )

در این زمینه هم می توانید فرصت های پولی را بیابید که توانایی نوشتن، ارتباط اجتماعی و تحقیق و پژوهش شما را ارزیابی کند. برای این چنین مشاغل، اتاوا به دلیل رسمی بودن هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی، گزینه ی پر از فرصتیست؛ هم چنین مراکز ایالت های دیگر کانادا.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی یافتن شغل، ساخت رزومه یا شرکت در مصاحبه، راهنمای استخدام در کانادا را مطالعه کنید.

زمینه های کاری هنر در کانادا

پس از آن که مراحلی را که ذکر شد برای ورود به زندگی حرفه ای هنری طی کردید، می توانید در این زمینه ها مشغول به کار شوید:

  • استادی در دروس مرتبط با هنر
  • منتقد معماری
  • متخصص آثار عتیقه
  • مشاور طراحی
  • گرافیست
  • مسئول موزه
  • طراح نور
  • طراح اتومبیل
  • ادیتور فیلم
  • موزیسین
  • طراح داخلی
  • طراح لباس
  • عکاس
  • تحقیق و پژوهش در موسسات پژوهشی، هنری و دانشگاهی

حداکثر و حداقل حقوق هنرمندان در کانادا

هنرمندان در کانادا به طور متوسط ۳۵۰۰۰ دلار کانادا در سال (یا ۱۸ دلار کانادا به ازای هر ساعت) درآمد دارند. این حقوق از ۲۱۰۰۰ دلار کانادا در سال شروع می شود و بعد از آن که تجربه ی لازم را در زندگی حرفه ای خود بدست آوردید، می تواند به ۵۹۰۰۰ دلار کانادا در سال نیز برسد.

مهارت های مورد نیاز برای کار هنرمندان در کانادا

لازم است که هنرمندان مهارت هایی را داشته باشند تا به آن ها کمک کند تا در زندگی حرفه ای خود موفق باشند. برخی از این مهارت ها عبارتند از:

  • مهارت همکاری با دیگران
  • مهارت توسعه ی ایده های شخصی
  • مهارت های قوی مشاهده، تحقیق و تحلیل
  • مهارت حل خلاق مسئله
  • مهارت یادگیری از انتقادات
  • عدم مقاومت در برابر ایده ها و مفاهیم تازه

آینده شغلی هنر در کانادا

بسته به آن که در چه شاخه ای از هنر صاحب تخصص شوید، فرصت های شغلی بسیار زیادی پیش پای شما در کانادا قرار می گیرد که می توانید از آن ها بهره بگیرید. از جمله ی این فرصت های شغلی می توان به مواردی مثل استادی در دروس مرتبط با هنر، متنقد معماری، متخصص آثار عتیقه، مشاور طراحی، گرافیست، مسئول موزه، طراح نور، طراح اتوموبیل، ادیتور فیلم، موزیسین، طراح داخلی، طراح لباس و عکاس اشاره کرد. اگر هم علاقمند باشید تا مسیری آکادمیک را پیش بگیرید، موسسات تحقیقاتی و پژوهشی بسیار و نیز دانشگاه های متعددی در کانادا وجود دارند که این امکان را برای شما فراهم می کنند تا در آن ها مشغول به کار شوید و در زمینه ی مورد علاقه ی خود در هنر، به کار تحقیق و پژوهش بپردازید. همه ی این مسائل حاکی از آن است که بازار کاری کانادا به شدت مهیای حضور فارغ التحصیلان رشته ی هنر است و فرصت های شغلی بسیار مناسبی را به آنان عرضه می کند.

(Visited 21 times, 1 visits today)
دسته بندی: اجتماعی, اخبار اصلی برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد