شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز ۰.۳۵درصد، شاخص هم‌وزن نیز ۰.۷درصد افت کردند.

در پایان معاملات امروز، شاخص کل بورس پس از افت هزار و ۷۳۷واحدی شاخص کل آن را در ارتفاع یک میلیون و ۳۳۷هزار واحدی قرارگرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز ۰.۷درصد افت کرد.
آخرین قیمت ۵۲نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۲۱۲نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.
حقیقی‌ها امروز ۲۶۵میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند. نمادهای «فملی»، «کالا»، «شستا»، «بورس»، «انرژی۳»، «برکت» و «امین» در گروه پرتراکنش‌های بورس و نمادهای «فرابورس»، «سمگا»، «مدیریت»، «فجهان»، «توسن»، «سپیدار» و«کرمان» در گروه پرتراکنش‌های فرابورس قرار گرفتند.
ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به دو هزار و ۷۴۰میلیارد تومان رسید.
افراد حقیقی امروز ۲۶۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری و همچنین سهام بانک گردشگری بود.
در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۲۶۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد دو هزار و ۷۴۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۶درصد یعنی ۷۱۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۹ درصد از کل معاملات شد.
بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری»، «فلزات اساسی» و «محصولات شیمیایی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «مواد و محصولات دارویی» و «هتل و رستوران» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.
سه نماد «وگردش»، «سپیدار» و «شستا» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «تیپیکوح»، «جم» و «سمگا» معطوف بود.
مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت بانک گردشگری معادل ۲۸میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی حق تقدم سرمایه‌گذاری دارویی تامین با برتری ۴۵میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.
امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۲۲نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۹۰نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۱۱۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۳۰۰میلیارد تومان بود.

(Visited 15 times, 1 visits today)
دسته بندی: اخبار اصلی, بانک، بیمه و بورس برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد