شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز ۳.۱درصد رشد داشت، شاخص هم‌وزن نیز ۲.۸درصد صعود کرد.

در پایان معاملات امروز، شاخص کل بورس پس از رشد ۴۰هزار و ۶۵۲واحدی (۳.۱درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۳۵۹هزار واحد قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با افزایش ۲.۸درصدی مواجه شد.
آخرین قیمت ۴۲۴نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۵۵نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.
حقیقی‌ها امروز در حدود ۱۷۰میلیارد تومان نقدینگی وارد بازار کردند. نمادهای «خودرو»، «فولاد»، «شتران»، «خساپا»، «برکت»، «کالا» و «انرژی۳» در گروه پرتراکنش‌های بورس و نمادهای «فرابورس»، «مدیریت»، «حسیر»، «توسن»، «سمگا»، «گدنا» و «فجهان» در گروه پرتراکنش‌های فرابورس قرار گرفتند.
ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به سه هزار و ۱۸۰میلیارد تومان رسید.
افراد حقیقی امروز ۱۷۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند که بیشترین ورود پول حقیقی به بورس یا فرابورس مربوط به گروه محصولات شیمیایی و همچنین سهام سرمایه‌‌گذاری‌ شاهد بود.
در بورس امروز حقیقی‌ها حدود ۱۷۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد سه هزار و ۱۸۰میلیارد تومان بود، افراد حقیقی ۸۱درصد یعنی دو هزار و ۵۸۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان پنج درصد از کل معاملات شد.
بیشترین ورود پول حقیقی به بورس و فرابورس در سه گروه «محصولات شیمیایی»، «انبوه‌سازی، املاک و مستغلات» و «فرآورده‌های نفتی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «بیمه‌ و صندوق ‌بازنشستگی» و «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری»به نفع حقوقی‌ها تمام شد.
سه نماد «ثشاهد»، «فولاد» و «بورس» لقب بیشترین افزایش سهام حقیقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقوقی‌ها نیز بیشتر به «تپکو»، «وبصادر» و «کهمدا» معطوف بود.
مالکیت حقیقی در ترکیب سهامداری شرکت سرمایه‌‌گذاری‌ شاهد معادل ۴۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقوقی تولید تجهیزات سنگین هپکو با برتری ۱۱میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.
امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۶۶نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۵۳نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۳۳۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۱۷۰میلیارد تومان بود.
امروز معامله‌گرها ۱۲۰میلیارد تومان سهام فولاد مبارکه اصفهان خرید و فروش کردند، بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه محصولات شیمیایی تعلق داشت و ۲.۱درصد از کل سهام ریل سیر کوثر معامله شد.
روز جاری در مجموع حدود سه هزار و ۱۸۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شد که پنج نماد «فولاد»، «خودرو»، «فرابورس»، «شتران» و «کالا» به ترتیب در رتبه اول تا پنجم لیست بیشترین ارزش معاملات سهام قرار گرفتند.
در آخرین روز هفته معادل ۱۲۰میلیارد تومان سهام فولاد مبارکه اصفهان دست به دست شد، ایران‌ خودرو پس از معاملاتی به ارزش ۹۸میلیارد تومان دوم شد و سهام فرابورس ایران نیز به جایگاه سوم معاملات رسید.
بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه «محصولات شیمیایی» تعلق داشت به طوری که ۵۰۰میلیارد تومان فقط در این بخش جابجا شد، گروه «خودرو و ساخت قطعات» با معاملات ۳۳۰میلیارد تومانی دوم شد و «فلزات اساسی» در جایگاه سوم قرار گرفت.
امروز ۲.۱درصد از کل سهام ریل سیر کوثر (حسیر) معامله شد، ۱۰نماد برتر سهم ۲۱.۵درصدی از کل داد و ستدها داشتند، ارزش معاملات در یک سهم به بیش از ۱۰۰میلیارد تومان رسید و نصف ارزش کل معاملات نیز به ۴۹نماد نخست اختصاص داشت.

(Visited 11 times, 1 visits today)
دسته بندی: بانک، بیمه و بورس برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد