از زمان آغاز شیوع بیماری کرونا در سال ۲۰۱۹، تاکنون حداقل پنج ميليون و چهارصد هزار نفر در سراسر جهان، جان خود را به علت ابتلا به این بیماری از دست داده اند.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی از پاریس آخرین تحولات، اقدامات محدودیت زا، تدابیر قرنطینه‌ای برای مهار بیماری همه گیر کووید-۱۹ و آخرین آمار مربوط به جان باختگان و شمار مبتلایان به این ویروس را در جهان طی ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر اعلام کرد:

اکوادور: واکسیناسیون اجباری از پنج سالگی، اولین بار در جهان
وزارت بهداشت اکوادور روز پنجشنبه اعلام کرد واکسیناسیون علیه کووید-۱۹ در اکوادور از پنج سالگی اجباری اعلام شده است که اولین بار در جهان برای این گروه سنی است. این در حالی است که تاکنون تنها تعداد انگشت شماری از کشور‌ها واکسیناسیون را برای بزرگسالان اجباری کرده اند.

رقم بی سابقه ابتلا به ویروس بیماری همه گیر کووید-۱۹ در فرانسه
بر اساس ارقام ارائه شده در روز پنجشنبه توسط وزارت بهداشت عمومی فرانسه، میزان ابتلا به ویروس بیماری همه گیر کووید-۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته از ۹۰ هزار مورد فراتر رفته است. بر اساس محاسبات و ارزیابی‌هایی که خبرگزاری فرانسه با استناد به آمار و ارقام رسمی منتشر شده توسط وزارت بهداشت کشور‌های مختلف در جهان به دست آورده است، از زمان آغاز شیوع بیماری کرونا در سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین‏ و سرایت آن به کل جهان، این نخستین بار است که این تعداد زیاد از مردم در فرانسه به ویروس بیماری همه گیر کووید-۱۹ مبتلا می‌شوند.

انگلیس
انگلیس روز پنجشنبه ابتلای نزدیک به ۱۲۰ هزار نفر دیگر را به کووید-۱۹ ثبت کرد که یک رکورد جدید است. بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در پیام کریسمس خود از انگلیسی‌ها خواست که به عنوان یک هدیه شگفت انگیز به انگلیس، خود را در برابر ویروس بیماری همه گیر کووید-۱۹ واکسینه کنند.

اجباری شدن دوباره استفاده از ماسک بیرون از خانه
پس از اسپانیا که زدن ماسک را خارج از خانه اجباری کرده بود، یونان نیز اعلام کرده است که زدن ماسک داخل و خارج از خانه در جشن‌های پایان سال اجباری خواهد بود.
دولت ایتالیا نیز عصر پنجشنبه اعلام کرد که زدن ماسک خارج از خانه در سراسر ایتالیا اجباری خواهد شد. دولت ایتالیا افزوده است که زدن ماسک به عنوان محافظ برتر، برای رفتن به سینما، تئاتر، رویداد‌های ورزشی و استفاده از وسایل نقلیه عمومی اجباری خواهد شد.

دادگستری اسپانیا مقررات منع آمد و شد را در کاتالونیا صادر کرد
دادگستری اسپانیا اجازه برقراری منع آمد و شد شبانه را در بیشتر محلات منطقه کاتالونیا (شمال شرقی) به منظور کاهش سرعت ابتلا به ویروس بیماری همه گیر کووید-۱۹ صادر کرده است.

سویه اومیکرون ویروس کرونا: کاهش خطر بستری شدن در بیمارستان
بر اساس تجزیه و تحلیل آژانس امنیت بهداشت انگلیس، بیماران مبتلا به سویه اومیکرون ویروس کرونا در مقایسه با نوع دلتا، به میزان قابل توجهی یعنی تا ۷۰ درصد کمتر با خطر بستری شدن در بیمارستان مواجهند.

قرص تولیدی شرکت داروسازی مرک در آمریکا مجاز اعلام شد
قرص ضد کووید-۱۹ تولید شرکت آزمایشگاهی مرک که برای بزرگسالان پرخطر در نظر گرفته شده بود، یک روز پس از صدور مجوز برای قرص مشابهی که توسط فایزر تولید شده بود، فوری توسط آژانس دارویی آمریکا مجاز اعلام شد.

صندوق بین المللی پول کمک‌های اضطراری را تمدید کرد
صندوق بین‌المللی پول (IMF) دسترسی انعطاف‌پذیرتر به صندوق‌های اضطراری خود را برای ۱۸ ماه دیگر حفظ خواهد کرد تا به کشور‌هایی که مشکلات دائمی مرتبط با بحران ناشی از کووید-۱۹ دارند، کمک شود.

۵۵ مورد ابتلا به ویروس بیماری همه گیر کووید-۱۹ در یک کشتی کروز
بر اساس اعلام شرکت مجری این کشتی کروز، آزمایش کرونای ۵۵ نفر در کشتی تفریحی بین المللی رویال کارائیب که روز شنبه ایالت فلوریدا را ترک کرده بود، مثبت شده است.

بیش از پنج میلیون و چهارصد هزار قرباني
بر اساس محاسبات و ارزیابی‌هایی که خبرگزاری فرانسه با استناد به آمار و ارقام رسمی منتشر شده توسط وزارت بهداشت کشور‌های مختلف در جهان به دست آورده است، از زمان آغاز شیوع بیماری کرونا در سال ۲۰۱۹ و سرایت آن به کل جهان، تاکنون حداقل پنج ميليون و چهارصد هزار نفر جان خود را به علت ابتلا به این بیماری از دست داده اند. با این حال، آماری که درباره شمار قربانیان کرونا هر روز به طور رسمی منتشر می‌شود، عموما کمتر از حد واقعی برآورد می‌شود,، چون این گزارش‌ها مبتنی بر آمار رسمی است که مراکز بهداشتی اعلام می‌کنند و در برگیرنده بازنگری‌های افزایشی نیست که بعدا انجام می‌گیرد. بر اساس اعلام سازمان ‏جهانی بهداشت که به عنوان نهاد ‏کارشناسی ‏سازمان ملل ‏متحد ‏نقش سازماندهی در ‏امور ‏بهداشتی و سلامت جامعه ‏جهانی ‏را برعهده دارد، میزان تلفات جهانی این همه‌گیری می‌تواند دو تا سه برابر بیشتر از ارقامی باشد که به طور رسمی اعلام می‌شود.

آمریکا با (۸۱۳,۹۹۱)، برزیل با (۶۱۸,۲۲۸)، هند با (۴۷۸,۷۵۹) و روسیه با (۳۰۱,۲۷۱) به ترتیب تا کنون آسیب دیده‌ترین کشور‌ها از شیوع بیماری همه گیر کووید-۱۹، چه از نظر میزان مرگ و میر ناشی از آن و چه از نظر میزان ابتلا مردم به ویروس آن بوده اند.

(Visited 11 times, 1 visits today)
دسته بندی: اجتماعی, اخبار اصلی, بین الملل, تیتر یک برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد