مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت درباره مباحث مطرح شده مبنی بر فروش کارت واکسن کرونا و بررسی های وزارت بهداشت در این زمینه، گفت: در یک مورد ۲۳ نفر دارای کارت واکسن جعلی شناسایی کردیم که در مقابل واکسیناسیون ۱۲۰ میلیون دز بسیار ناچیز است.

دکتر علیرضا رحیم‌نیا در نشست خبری آنلاین، ‌ گفت: مهمترین قسمت وظیفه بنده بحث ارزیابی عملکرد است. اداره ما وظیفه‌اش به این صورت است که شکایات به ما واصل می‌شد و به آنها رسیدگی می‌شد و خب عملا جایگاه دفتر بیشتر رسیدگی به شکایات شده بود. آقای دکتر عین‌اللهی بیشتر تاکیدشان این بود که همکاری ما با دانشگاه‌ها به نحوی پیش برود که عملا زمینه برای سوءاستفاده و شکایات بعدی از بین برود که لازمه آن انجام ارزیابی عملکرد دقیق در دانشگاه های علوم پزشکی بود. از طرفی باتاکید وزیر بهداشت بدنه وزارت بهداشت نباید از این ارزیابی عملکرد استثنا شود و همزمان با بازرسی و ارزیابی عملکرد دانشگاه‌ها، خود معاونت های مختلف وزارت بهداشت هم باید بررسی شود و حتی جناب وزیر تاکید کردند کار بازرسی از دفتر وزارتی  آغاز شود.

وی افزود: در این راستا از کلان مناطق از افراد صاحب نظر در بدنه دولت و خارج از دولت استفاده کردیم تا آیین نامه ها را به روزرسانی کنیم و اگر بتوان در قالب نرم افزار قابل استفاده باشد. اول آیین نامه به دانشگاه ارسال میشود که خود ارزیابی انجام شود و بعد تیم ارزیابی ما می‌رود و احتمال دارد در اجلاس روسای دانشگاه ها آیین نامه را معرفی کنیم. کار بعدی که کردیم، آیین نامه بازرسی است که مدون شده است تا به صورت شکل یافته انجام شود.

او ادامه داد: کار بعدی ما کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق شهروندی بود که قبلا تشکیل شده بود. با تغییر دولت احکام جدید زده شد و ما به دنبال این هستیم که جلسات مرتب تشکیل شود. کار اصلی کمیته شناسایی گلوگاه‌های فساد و برخورد با آنها است که زمینه فساد بررسی شود و یکی از اقدامات بزرگ است و ما میخواهیم بتوانیم مشکلات کلان سیستم را رفع کنیم.

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت، تاکید کرد: سازمان هایی با ما همکاری دارند مثلا سازمان بازرسی کل کشور ارتباط تنگاتنگی با ما دارند و از دانشگاه‌ها هم خواستیم که  حتما این ارتباط را برقرار کنند و در کنار آن با بازرسی ریاست جمهوری نیز رابطه جدی داریم برای اینکه از حقوق مردم به درستی صیانت کنیم.

او با اشاره به آموزش نیروهایی که در حوزه بازرسی فعال هستند، تاکید کرد: متناسب با نیازمان کارهای آموزشی را انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به بازرسی‌هایی که در زمینه واکسیناسیون صورت میگیرد، تصریح کرد: ما نظارت کامل و جامع در زمینه واکسیناسیون داریم و دوستانی از بازرسی در فرودگاه‌ها هستند و هر واکسنی که میخواهد وارد شود بررسی می‌شود و تا تحویل به دانشگاه ها ما در جریان هستیم.

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت درباره مباحث مطرح شده مبنی بر فروش کارت واکسن، گفت: بحث فروش کارت واکسن بدون تزریق واکسن را هم بررسی کردیم و موردی  با کمک یکی از خبرگزاری ها  شناسایی کردیم که مبلغی میگرفتند و کارت صارد می‌کردند ولی تعداد این کارتهای صادر شده خیلی کم است که هیچ تاثیری در اعتماد عمومی به کارت واکسن ایجاد نمی‌کند. در یک مورد ۲۳ نفر دارای کارت واکسن جعلی شناسایی کردیم که در مقابل واکسیناسیون ۱۲۰ میلیون دز بسیار ناچیز است.

رحیم نیا بیان کرد: سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت برای اعلام شکایات مردم بود که ۶ خط داشت زیرا در این سامانه ۱۹۰ جایی برای پزشکان دیده نشده بود و فقط مردم میتوانستد از همکاران ما شکایت کنند و ما این خط را ایجاد کردیم که اگر کادر درمان جایی مشکل داشتند بتوانند با لاین هفتم خط ۱۹۰ موضوع را درمیان بگذارند.

(Visited 14 times, 1 visits today)
دسته بندی: اجتماعی, اخبار اصلی برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد