شهردار منطقه 15 گفت: 900 کودک بازمانده از تحصیل و کودک کار از خدمات پیشگیری، روانشناختی و توانمند سازی مراکز پرتو منطقه ۱۵ بهره مند شدند.

سید مهدی صباغ با اعلام این خبر افزود: در این راستا ۱۴۰کودک در مرکز خاوران، ۱۹۰کودک در مرکز صبح رویش، ۴۳۰ کودک در مراکز شکوفایی استعداد های کودکان اتابک و رضویه و ۱۴۰ دانش آموز در مرکز شوش (یاران عشق) مشغول به تحصیل می باشند.

او با اشاره به وجود ۵ مرکز پرتو در منطقه ۱۵ گفت : این مراکز با مشارکت و همکاری سازمان های غیر دولتی تخصصی حوزه کودک مدیریت و راهبری شده و اتباع خارجی و کودکان فاقد مدرک هویتی که امکان ثبت نام مدارس عادی را ندارند، در آن تحصیل می کنند.

به گفته شهردار منطقه در مراکز پرتو خدماتی نظیر برگزاری کلاس های سواد آموزی، روانشناسی و مشاوره، مددکاری، کلاس های آموزشی هنری، توزیع صبحانه، یک وعده غذای گرم‌، کفش، لباس، وسایل کمک آموزشی، توزیع سبد ارزاق به صورت دوره ای، انجام معاینات چشم پزشکی ، ارائه مشاوره تحصیلی و توزیع اقلام بهداشتی شامل ماسک و مواد ضد عفونی انجام می شود.

صباغ ادامه داد: در صورت اعتیاد خانواده آنان نیز معرفی نامه پذیرش در مراکز ترک اعتیاد به صورت رایگان صادر می شود.

بر اساس این گزارش، مراکز پرتو به منظور آموزش تحصیلی به کودکان بازمانده از تحصیل درمقاطع پیش دبستانی تا مقطع هشتم بر پاست .

(Visited 12 times, 1 visits today)
دسته بندی: شهری برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد