رئیس جمهور در مورد اهمیت سفر خود به قطر گفت: امیدواریم که این سفر گامی در جهت ارتقاء روابط سیاسی، اقتصادی و تجاری بین کشورهای منطقه و کشورهای حوزه خلیج فارس باشد.

آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی روز دوشنبه پیش از عزیمت به کشور قطر در فرودگاه مهرآباد درباره اهداف این سفر گفت: این سفر به دعوت آقای شیخ تمیم بن حمد امیر محترم قطر با دو هدف روابط دو جانبه ما و کشور دوست، برادر و همسایه‌مان قطر و شرکت در مجمع کشورهای تولید کننده و صادر کننده گاز در جهان انجام می‌گیرد.

رئیس جمهور با اشاره به فعال شدن دیپلماسی همسایگی بویژه با کشورهای خلیج فارس، تصریح کرد: این سفر در جهت فعال شدن ارتباطات با کشورهای خلیج فارس و استفاده از ظرفیت‌های این کشورها در جهت توسعه روابط سیاسی و اقتصادی، بویژه با کشور قطر که با یکدیگر میدان مشترک داریم و همکاری در حوزه انرژی است.
دکتر رئیسی با تاکید بر اهمیت توجه به ارتباطات در حوزه‌های انرژی، به مجمع کشورهای تولیدکننده و صادرکننده گاز نیز اشاره کرد واظهار داشت: تشکیل این مجمع با ابتکار جمهوری اسلامی ایران انجام شده و ما از مؤسسین این مجمع هستیم.
رئیس جمهور ایران، قطر و روسیه را از مهم‌ترین کشورهای تولید و صادر کننده گاز در جهان دانست و افزود: به عنوان کشوری که در میان کشورهای صادرکننده گاز، جزو ۳ کشور مهم در جهان هستیم، همکاری با اعضای مجمع و مذاکراتی که در این رابطه می‌تواند انجام بگیرد می‌تواند در جهت همکاری بین کشورهای تولیدکننده و صادرکننده گاز گامی باشد در جهت همکاری‌هایی که می‌توانیم در این رابطه داشته باشیم.
دکتر رئیسی تصریح کرد: امیدواریم در این سفر که هم به اعتبار دیدارهای دوجانبه و هم به اعتبار شرکت در مجمع عمومی صورت می‌گیرد، دیدارهایی هم با کشورهای شرکت‌کننده در مجمع داشته باشیم که این دیدارها هم در حد خودش قابل توجه خواهد بود و امیدواریم که این سفر گامی در جهت ارتقاء روابط سیاسی، اقتصادی و تجاری بین کشورهای منطقه و کشورهای حوزه خلیج فارس باشد.

(Visited 10 times, 1 visits today)
دسته بندی: اخبار اصلی, ایران, تیتر یک, سیاسی برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد