«راسل هاردی»، مدیر اجرایی گروه «ویتول»، گفت: احتمال دارد قیمت نفت برای یک دوره طولانی شش تا ۹ ماهه بالای ۱۰۰ دلار در ازای هر بشکه باقی بماند.

پایگاه اینترنتی «بلومبرگ» از افزایش قیمت نفت در داد و ستد‌های آسیایی در پی شدت گرفتن تنش‌ها در اوکراین خبر داد.

این پایگاه اینترنتی نوشت: قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت (نفت سبک آمریکا) پس از نخستین کاهش هفتگی خود از میانه ماه دسامبر (۲۰۲۱) دو درصد افزایش یافت.

به گفته سه منبع آگاه، آمریکا به هم پیمانان خود اعلام کرده است که هر گونه تهاجم روسیه به اوکراین احتمال دارد به هدف قرار گرفتن چندین شهر به غیر از کی یف، پایتخت اوکراین، بینجامد. این در حالی است که مسکو که بار‌ها انکار کرده است قصد دارد به همسایه خود حمله کند، تاکید کرد نیروهایش به طور نامحدود در بلاروس باقی خواهند ماند.

هفته گذشته در حالی که بحران اوکراین به همراه افزایش میزان تقاضای نفت در بازار‌های جهانی و شدت گرفتن نگرانی‌ها درباره اختلال در عرضه و کاهش ذخایر، باعث بالا رفتن قیمت‌ها شد، قیمت نفت خام به بالاترین رقم خود از سال ۲۰۱۴ رسید.
حمله (احتمالی) روسیه به اوکراین که با تحریم‌های تلافی جویانه (روسیه) تحت رهبری آمریکا همراه می‌شود، جریان عرضه انرژی در جهان را به خطر می‌اندازد.

«راسل هاردی»، مدیر اجرایی گروه «ویتول»، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «بلومبرگ» گفت، با توجه به آنکه رکورد‌های تازه‌ای برای تقاضای نفت در سال کنونی (میلادی) ثبت می‌شود، احتمال دارد قیمت نفت برای یک دوره طولانی شش تا ۹ ماهه بالای ۱۰۰ دلار در ازای هر بشکه باقی بماند. در حالی که اقتصاد‌های پیشرو بهبود اوضاع خود پس از همه گیری را گسترش می‌دهند، این روند به فشار‌های تورمی جهانی دامن خواهد زد.

(Visited 12 times, 1 visits today)
دسته بندی: اخبار اصلی, انرژی برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد