از دوهفته دیگر یعنی ۱۸ اسفند ماه همه دستگاه‌های مرجع صدور مجوز‌های کسب و کار باید همه فرایند‌های اعطای مجوز به متقاضیان را به صورت غیر حضوری انجام دهند.

فاصله دو هفته تا اجرای این طرح همچنان برخی دستگاه‌های مرجع صدور مجوز کاربرگ‌های مربوط به مجوز‌ها را در درگاه ملی مجوز‌ها بارگذاری نکرده اند.

این درحالیست که نمایندگان مجلس هم در بیانیه‌ای، بر اجرای دقیق قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار و نظارت بر آن توسط روسای قوای مجریه و قضائیه تأکید کردند.

متن بیانیه به این شرح است:

کسانی که می‌خواهند وارد عرصه‌های کارآفرینی و نوآفرینی شوند، مجوز‌های کسب و کار همچنان در فرآیند‌های بسیار طولانی در شرایط بسیار دشوار و مبهم صادر می‌شود تا حدی که کارآفرین ایرانی را به مهاجرت و فرار از کشور تشویق می‌کند.

دشواری صدور مجوز‌های کسب و کار یکی از مهمترین مصادیق خودتحریمی است که رشد نزدیک به صفر سرمایه‌گذاری، بیکاری گسترده و ایجاد افسردگی و یأس، تأخیر در ازدواج جوانان، ایجاد فساد و امضا‌های طلا‌هایی از جمله پیامد‌های آن است و مجلس شورای اسلامی برای حل این مشکل قدیمی و بزرگ در بهمن ماه سال گذشته با تصویب قانون اصلاح مواد ۱ و ۷ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، دستگاه‌های اجرایی را موظف کرد تا فرآیند صدور مجوزهایشان را کاملاً شفاف و سهل کنند و طی یک سال پس از ابلاغ این قانون همه مجوز‌های کسب و کار به صورت الکترونیک و غیرحضوری و حتی‌المقدور به صورت آنی و ثبت‌محور صادر شود.

با نزدیک شدن به سالگرد ابلاغ این قانون انقلابی ما نمایندگان از رئیس جمهور می‌خواهیم همه دستگاه‌های اجرایی را مکلف به اجرای دقیق این قانون کند و این بار اجازه ندهد هیچ دستگاهی بعد از مهلت قانونی فوق مجوز‌های کسب و کارش را به صورت کاغذی و یا حضوری صادر کند و متقاضیان سرمایه‌گذاری و تولید را گرفتار کاغذبازی، امضا‌های طلایی و دریافت استعلام‌های بی‌انت‌ها کند.

از آنجا که تعلل دستگاه‌های اجرایی در اجرای قانون انقلابی فوق الذکر جرم‌انگاری شده است، ما نمایندگان مجلس از رئیس قوه قضائیه می‌خواهیم دادستانی و سازمان بازرسی کل کشور را موظف کند روسای دستگاه‌هایی که بعد از ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ مجوزهایشان الکترونیک و از مسیر درگاه ملی صادر نمی‌شود، بدون هیچ ملاحظه‌ای، احضار و علیه‌شان اعلام جرم کنند.

مجلس شورای اسلامی به کارآفرینان اطمینان می‌دهد به طور عملی و موثر از سرمایه‌گذاری و تولید حمایت می‌کند و مانع زدایی از سایر ابعاد تولید و سرمایه‌گذاری را بعد از حل مشکل مجوز‌های کسب و کار قویاً ادامه خواهد داد./خبرگزاری صدا و سیما

(Visited 11 times, 1 visits today)
دسته بندی: اخبار اصلی, اقتصادی, تیتر یک برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد