تشدید درگیرها و پیشروی ارتش روسیه در اوکراین و تحریم مقامات روسیه از سوی اتحادیه اروپا و انگلیس از مهمترین رویدادهای جنگ اوکراین بود.

به گزارش همت خبر به نقل از ­خبرگزاری صدا و سیما؛ تشدید درگیرها و پیشروی ارتش روسیه در اوکراین و تحریم مقامات روسیه از سوی اتحادیه اروپا و انگلیس از مهمترین رویدادهای جنگ اوکراین بود.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد ۱۱۸ مرکز را که از زیرساخت‌های نظامی اوکراین بودند منهدم کردیم.

وزیر امور خارجه فرانسه گفت، نگرانی ما این است که دامنه جنگ به مولداوی و گرجستان کشیده شود.
وزیر اقتصاد فرانسه در اظهاراتی گفت، کشورهای اتحادیه اروپا مجموعه ای از تحریم ها علیه روسیه را تصویب کردند و از امروز این تحریم ها به اجرا گذاشته می شود.
وی ادامه داد، کشورهای عضو اتحادیه اروپا حمایت مالی یک میلیارد و دویست میلیون یورویی به اوکراین را تصویب کرده اند.
وزیر فرانسوی ادامه داد، تحریم های اقتصادی اروپا علیه روسیه با این هدف است که به اقتصاد روسیه آسیب برساند و آن را از نظام مالی اروپا دور کند. ما برای تنوع بخشی به منبع تامین انرژی و تقویت استقلال اروپا در این زمینه به ویژه در زمینه تامین گاز، تلاش خواهیم کرد.

شرکت هواپیمایی ترکیه (ترکیش ایر)با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بدلیل بسته شدن حریم هوایی اوکراین کلیه پرواز‌ها به این کشور تا اطلاع بعدی و پرواز‌های رفت و برگشت به شهر روستوف روسیه تا ۲ مارس، به بلاروس تا ۲۶ فوریه و مولداوی تا ۴ مارس لغو شده است.آخرین تحولات دومین روز جنگ اوکراین

خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات اوکراینی اعلام کرد: همزمان با نزدیک شدن تانکهای روسی ؛ مدافعان شهر کی یف با موشک های ضد تانک آماده دفاع هستند.

وزیر دفاع فرانسه اعلام کرد هیچ کسی در اروپا و آمریکا تمایلی به جنگ با روسیه ندارد.

تصاویری که گفته می شود حملات روسیه به شهر هوستومل, در دومین روز جنگ, آغاز شده است.

شهردار شهر ریون اوکراین از حمله موشکی به فرودگاه این شهر خبر داد اما گفت این حمله تلفات انسانی نداشت.

شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از وزیر دفاع لیتوانی اعلام کرد: در طول شب گذشته روسیه سی تانک، حدود ۱۳۰ زره پوش و هفت بالگردش را در اوکراین از دست داد.

رئیس جمهور اوکراین گفت، روسیه از ساعت چهار صبح به وقت محلی حملات موشکی علیه اوکراین را از سر گرفت، اما پیشروی نیرو‌های روسی در بسیاری از مناطق متوقف شده است.

خبرنگار شبکه تلویزیونی العربیه از پیشروی بخشی از تانک های روسی به سمت کی یف، پایتخت اوکراین خبر داد.
خبرنگار افزود، در بخش شرقی اوکراین شاهد موجی از آوارگان هستیم که به سمت شهر روستوف روسیه در حرکتند.

اورزولا فون دِرلایِن، رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا در مورد تحریم‌های مالی که ۷۰ درصد بازار بانکی روسیه و شرکت‌های بزرگ دولتی را هدف قرار می‌دهد، به توافق رسیدند.

اورزولا فون دِرلایِن، رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد کشورهای عضو اتحادیه اروپا دسترسی روسیه را به بخش های کلیدی فناوری از جمله نیمه رساناها محدود می کند.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه پس از گفتگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین، اعلام کرد باز گذاشتن مسیر گفتگو با مسکو به منظور توقف حملات به اوکراین، “مفید” خواهد بود.

“شارل میشل” رئیس شورای اروپا در نشست خبری مشترک با رئیس کمیسیون اروپا و امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در بروکسل درباره تحولات جنگ اوکراین گفت: تجاوز روسیه به اوکراین را به صورت قاطع و واضح محکوم می‌کنیم. با شرکای خود بر قاطعیت تحریم‌هایی که باید بر روسیه تحمیل شود، توافق داریم.

کاخ سفید اعلام کرد پوتین اهداف بزرگتر از اوکراین را در سر دارد.

“فومیو کشیدا” نخست وزیر ژاپن در نشست خبری درباره تحولات جنگ اوکراین گفت: حمله روسیه به اوکراین، امنیت بین المللی را تهدید می‌کند. این حمله نقض قوانین بین المللی و منشور‌های سازمان ملل است و ما کاملا آن را محکو م می‌کنیم.
وی ادامه داد: تحریم‌های مالی، تعلیق صدور روادید و توقف تبادل تجاری با روسیه از جمله موارد تحریم‌های اعمال شده علیه این کشور است. ما فورا تحریم‌هایی را علیه روسیه در سه بخش مالی، تجهیزات و مهمات نظامی و صادرات اعمال خواهیم کرد.

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل از اختصاص ۲۰ میلیون دلار برای کمک فوری به اوکراین و کشور‌های همسایه اوکراین خبر داد. وی باردیگر از پوتین خواست حمله به اوکراین را متوقف کند.

آنتونیو گوترش در گفتگوی کوتاهی با رسانه‌ها گفت: «سازمان ملل به عملیات بشردوستانه خود در اوکراین و اطراف آن شدت می‌بخشد. ۲۰ میلیون دلار از منابع خود را برای پاسخ به نیاز‌های فوری اختصاص می‌دهد».

(Visited 36 times, 1 visits today)
دسته بندی: اخبار اصلی, بین الملل, تیتر یک, سیاسی برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد