درآمد روزانه کمتر از ۱.۹ دلار زیر خط فقر به حساب می آیند، با توجه به قیمت دلار به میزان ۲۶ هزار تومان افرادی که روزانه کمتر از ۴۹ هزار و ۹۰۰ تومان درآمد دارند در فقر مطلق به سر می برند.

  به گزارش همت خبر،در اولین جلسه شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی در دولت سیزدهم رئیس جمهور دستگاه های مختلف کشور را با محوریت وزارت کار  رفاه و امور اجتماعی مکلف کرد تا در سریعترین زمان برنامه های رفع فقر مطلق را اجرایی کنند تاکید رئیس‌جمهور بر این موضوع بود که دستگاه‌های مسئول علاوه بر اقدامات و دستورات بلندمدت و پایدار برای رسیدگی فوری و کوتاه مدت به نیازمندان به خصوص در روزهای منتهی به شب عید برنامه ریزی کنند.

طبق تعریف بانک جهانی از فقر مطلق بر مبنای داده های مربوط به نیازمندی های اساسی ۱۵ کشور کم درآمد ،درآمد روزانه کمتر از ۱.۹ دلار را معادل فقر مطلق تعریف می‌کنند.با توجه به قیمت دلار به میزان ۲۶ هزار تومان افرادی که روزانه کمتر از ۴۹ هزار و ۹۰۰ تومان درآمد دارند  در فقر مطلق  زندگی می کنند این میزان درآمد در ماه معادل یک میلیون و ۴۸۲ هزار تومان است. با این حساب می‌توان نتیجه گرفت که افرادی که درآمد ماهانه کمتر از چهار میلیون تومان دارند زیر  خط فقر مطلق  هستند.

بنا بر این گزارش خط فقر بر مبنای حداقل کالری مورد نیاز به این صورت است که شخصی نتواند حداقل ۲۱۰۰ کالری در روز دریافت کند به عنوان خط فقر خوراکی مطرح می شود  بر این اساس یک نان بربری تقریباً  ۶۰۰  کالری انرژی نیاز دارد.

طبق آمار و ارقام از سال ۱۳۹۰ در یک خانواده کم درآمد ۳۲ درصد از هزینه‌ها  صرف مسکن و اجاره‌بها می شده است اما این رقم اکنون به ۳۶ درصد ارتقا یافته است یعنی یک خانواده کم درآمد یک سوم بودجه ماهانه خود را صرف اجاره بها می کند.

از طرفی نیز طبق آمار ده سال اخیر  حدود ۳۳ درصد از درآمد خانواده های فقیر صرف خورد و خوراک می شود بر همین اساس از مجموع درآمد خانواده های زیر خط فقر مطلق، حدود ۶۰ درصد برای مسکن و خوراک صرف  و تنها ۳۱ درصد برای سایر هزینه ها همچون بهداشت، آموزش و رفاهیات می‌شود.

(Visited 36 times, 1 visits today)
دسته بندی: اجتماعی, اخبار اصلی, تیتر یک برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد