سخنگوي صنعت برق با اشاره به مطالب منتشر شده در برخي رسانه ها به نقل از معاون هماهنگي توزيع توانير در خصوص احتمال خاموشي در تابستان، تاكيد كرد: با توجه به برنامه هاي گسترده اي كه در احداث ظرفيت توليد نيروگاه هاي جديد و ارتقا توليد نيروگاه هاي موجود و همچنين اجراي طرح هاي مديريت مصرف در تابستان تدوين شده است، انشاالله بدون خاموشي تابستان را پشت سر خواهيم گذاشت و انتشار جدول خاموشي هاي ناشي از كمبود توليد در دستور كار صنعت برق قرار ندارد.

“مصطفي رجبي مشهدي” با اشاره به برنامه هاي تدوين شده به منظور مديريت اوج بار امسال گفت: با بهره گيري از تجارب تابستان و زمستان سال ۱۴۰۰، يكصد برنامه عملياتي براي مديريت اوج بار تابستان امسال تدوين شده است.

سخنگوي صنعت برق با بيان اين كه در سال ۱۴۰۰، تقاضاي مصرف برق رشدي حدود ۸ درصد را تجربه كرد، خاطرنشان ساخت: وزارت نيرو ۱۰۰ برنامه عملياتي را براي عبور موفق از تابستان ۱۴۰۱ برنامه ريزي كرده كه از ابتداي دولت سيزدهم نيز در حال پيگيري است.
رجبي مشهدي تصريح كرد: با تمهيدات انديشيده شده و تعامل خوب با وزارت صنايع، براي مديريت بار اوج مصرف در تابستان امسال كاملا آماده ايم و با پشتوانه برنامه هاي تدوين شده ناترازي هاي توليد و مصرف جبران خواهد شد و انتشار جدول خاموشي ها در دستور كار نيست.
مديرعامل شركت مديريت شبكه برق ايران خاطرنشان كرد: با وجود همه مشكلات، گام هاي بلندي براي افزايش ظرفيت توليد  برداشته شده است كه با وجود مسير دشوار، چشم انداز روشني را فراهم مي كند.
رجبي مشهدي گفت:  علاوه بر توجه به توسعه توليد، افزايش توسعه زيرساخت هاي شبكه هم در دستور كار است كه مي تواند پتانسيل خوبي براي شبكه برق ايجاد و پايداري شبكه را افزايش دهد.
رجبي مشهدي گفت: در حال حاضر هيچ خاموشي در كشور ناشي از كمبود توليد و يا محدوديت انتقال برق نداريم. چنانچه خاموشي گزارش شده باشد ناشي از حوادث بر روي شبكه هاي برق است كه اجتناب ناپذير است.
وي افزود: با توسعه و ارتقا نيروگاهها و شبكه هاي برق و همچنين مديريت مصرف به گونه اي برنامه ريزي شده است تا در تابستان كمترين ميزان محدوديت را داشته باشيم.

(Visited 11 times, 1 visits today)
دسته بندی: انرژی برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد