مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از اختصاص ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای فعال سازی مراکز دانش بنیان در سال جاری خبر داد.

مهندس علیرضا دانشی شامگاه سه‌شنبه(۳۰ فروردین ۱۴۰۱) در برنامه گفتگوی ویژه خبری صداوسیمای مرکز خوزستان گفت: در زمینه فعالیت‌های مرتبط با دانش‌بنیان نمودن سازمان در ۳ سطح برنامه‌ریزی کرده‌ایم که مرحله نخست شامل شناسایی چالش‌ها است، مرحله دوم شناسایی مراکز دانش‌بنیانی که بر صنعت نفت تمرکز دارند و گام سوم  ایجاد زنجیره ارزش در صنعت نفت است.

وی، افزود: در این ارتباط دفتر پژوهش و فناوری این شرکت در دانشگاه شهید چمران راه‌اندازی شده و در ماه جاری با این دانشگاه قراردادی در زمینه ساخت قعطعات کمپرسور امضا شده است.

دانشی ادامه داد: مناطق نفتخیز جنوب ضمن اولویت دادن به فعالیت‌های مرتبط با دانش‌بنیان نمودن سازمان، همچنین اقدامات مرتبط با مسئولیت‌های اجتماعی و محیط‌زیست نیز را در برنامه دارد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب بیان داشت: در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی، وزارت نفت ۷۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای مناطق نفتخیز اختصاص داده که طی ۳ سال باید هزینه شود.

مهندس دانشی افزود: در حوزه محیط زیست نیز اقداماتی برای جمع‌آوری گاز‌های همراه در دست انجام است و اواخر سال گذشته نیز قراردادی با مجموعه پتروشیمی به ارزش ۵۰۰ میلیون یورو امضا شده که رقم قابل ملاحظه ای است.

اختصاص۷۵۰ میلیون دلار اعتبار برای فعالیت‌های زیرساختی و نگهداشت و افزایش تولید

مهندس دانشی با تشریح اقدامات این شرکت برای افزایش تولید  گفت:  شرکت ملی نفت ایران ۷۵۰ میلیون دلار  برای فعالیت‌های زیرساختی و نگهداشت و افزایش تولید در مناطق نفتخیز جنوب اختصاص داده است.

وی افزود: برای بازگشت تولید نفت به پیش از تحریم‌ها  ۱۶ اقدام موثر در دستور کار قرار دارد و ‌اکنون در شرایطی قرار داریم که می‌توان گفت ظرفیت تولید به قبل از تحریم‌ها رسیده است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در ادامه در خصوص اقدامات این شرکت برای مناطق آلوده به نشت نفت و گاز در مسجدسلیمان اشاره کرد و گفت: مناطق نفتخیز خود را ملکف می‌داند که درباره مناطق آلوده به نشت نفت و گاز در مسجدسلیمان اقدام نماید.

وی افزود: منشاء آلودگی در شهر مسجدسلیمان مربوط  به دو عنصر خط لوله گاز ترش میدان نفت‌سفید و نشت نفت از مخزن مسجدسلیمان است که در ارتباط با خط لوله  ۶ منطقه آلوده شناسایی شد که در چهار منطقه جمع‌آوری و در دو منطقه باید اقدامات موثری انجام گیرد.

دانشی ادامه داد: در رابطه با نشت نفت از مخزن مسجدسلیمان مطالعات خوبی با همکاری دانشگاه صنعتی اصفهان انجام شد که پس از جمع‌بندی گزارش مقرر شد با حضور کارشناسان ارشد و خبره محیط زیست اقدامات موثری برای مطالعه علمی تر و دقیق تر انجام شود.

وی اظهار داشت: در رابطه با جابجایی منازل آلوده قرار بود ۵۰۰۰ واحد جابجا شوند و نفت نیز در آن مقطع زمانی ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داد که تنها ۵۰۰ واحد جابجا شده است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: پس از زلزله‌ مسجدسلیمان نیز نفت ۵۱ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داد تا ۵۰۰ واحد مسکونی این شهر احیاء شود.

وی با بیان اینکه باید ابتدا منشا آلودگی‌ها حل شود و سپس برای جابجایی اقدام نمود افزود: برای مطالعه منشاء آلودگی‌ها در مسجدسلیمان پروژه‌ای با دانشگاه شهید چمران اهواز آغاز خواهیم کرد.

(Visited 9 times, 1 visits today)
دسته بندی: انرژی برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد