true
true
true
فناوری ژیان در زمان خودش بسیار مورد توجه بوده است. تولید این خودرو در ایران از اواخر دهه چهل در شرکت سهامی سیتروئن ایران (سایپا) آغاز شد.
true
خودرو نوستالژیک ژیان، محصولی محبوب از شرکت سیرتروئن بوده که فرانسوی ها در طول ۱۶ سال، حدود ۹ میلیون دستگاه از آن را در فرانسه و چند کشور دیگر فروختند.
ژیان یا به قول فرانسوی ها Citroën Dyane یک خودروی سوپرمینی/اقتصادی بوده که از سال ۱۹۶۷ تا ۱۹۸۳ در اروپا تولید و مونتاژ آن در ایران، پرتغال، آرژانتین، یوگسلاوی (اسلوونی) و بلژیک انجام میشد. ایرانی ها تا اوایل دهه ۷۰ شمسی همچنان طرفدار این خودرو بودند و نگاهی به گذشته نشان می دهد که این محصول یک رقیب جدی برای پیکان جوانان بوده است.
بخاطر استفاده از سیستم تعلیق، ژیان در موانع و دست اندازها تا حد زیادی نرم و راحت بود و از تکانههای شدید خودرو در جادههای ناهموار خبری نبود. ویژگی منحصر به فردی که البته در پیکان تولیدی آن زمان وجود نداشت.
فناوری ژیان در زمان خودش بسیار مورد توجه بوده است. تولید این خودرو در ایران از اواخر دهه چهل در شرکت سهامی سیتروئن ایران (سایپا) آغاز شد. ژیان برای سالها در یک مدل و به صورت سواری هاچ بک تولید میشد اما پس از سال ۱۳۵۳ بر تنوع مدل ژیانهای تولیدی افزوده شده و مدل وانت این خودرو با نام “ژیان مهاری” و “ژیان پیکاپ ” (وانت اتاق دار) تولید شد.
یک تصویر زیرخاکی از تبلیغات ژیان در ایران نشان می دهد که در دهه های قبل درخواست ها برای خرید این خودرو چقدر بالا و محبوبیت آن بی حد و مرز بوده است. در این طرح چند دلیل مهم برای خرید ژیان به مشتریان داده شده است.
(Visited 24 times, 1 visits today)
true
true
true
شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید
- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد