سعید خطیب زاده گفت: امیدواریم طرف آمریکایی هر چه زودتر به مسیری که نتیجه آن امضای توافق است برگردد، چون برای رسیدن به توافق خوب و قوی آماده هستیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه در آخرین نشست خرداد امسال خود در پاسخ به سوالی درباره بازگشت به توافق وین با اشاره به صحبت های مقامات اروپایی و آمریکایی گفت: سیاست یک بام و دو هوای واشنگتن سال هاست برای همه روشن است و دولت آمریکا بی اعتمادی جامعه جهانی را نسبت به خودش دارد که ما به همین دلیل باید به دقت مراقب منافع و حقوق مردم ایران باشیم.

سعید خطیب زاده با این وجود تاکید کرد که ایران همچنان در مسیر دیپلماسی حرکت می‌کند و این قطار همچنان به رغم همه بدعهدی های آمریکا از ریل خود خارج نشده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین گفت که در این نقطه هستیم چون آمریکا از برجام یک طرفه و غیرقانونی خارج شد و فشار حداکثری را اعمال کرد که به شکست مفتضحانه منجر شد اما امیدواریم طرف آمریکایی هر چه زودتر به مسیری که نتیجه آن امضای توافق است برگردد، چون برای رسیدن به توافق خوب و قوی آماده هستیم.

سعید خطیب زاده در ادامه این نشست خبری با بیان اینکه موضع جمهوری اسلامی ایران درباره پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای کاملا روشن است و جزئیات اولین ابتکارات جمهوری اسلامی ایران بوده، گفت: اتفاق آمریکا و رژیم اشغالگر قدس که سلاح هسته‌ای دارند  باید متعهد به خلل سلاح هسته ای شوند.

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه عضویت ایران در پیمان منع و گسترش سلاح‌های هسته‌ای تابع روند های خاصی است و جامعه بین المللی نیز باید همه تلاش خود را برای منع گسترش سلاح های هسته‌ای به کار گیرد.

خبر تکمیل می شود…

(Visited 21 times, 1 visits today)
دسته بندی: اخبار اصلی, تیتر یک, سیاسی برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد