معاون هماهنگي توزيع توانير، رعايت الگوي مصرف برق در بخش‌هاي خانگي و تجاري را در عبور بي‌دغدغه از اوج بار تابستان راهگشا دانست و گفت: تنظيم كولرهاي گازي روي 25 درجه و استفاده از دور كند كولرهاي آبي مهم‌ترين راهكارهاي مديريت مصرف برق در تابستان است.

حميدرضا پيرپيران” در گفت‌وگو با برنامه “انتهاي الوند” شبكه دو سيما با اشاره به پيش‌بيني رشد ۳ درصدی مصرف برق امسال نسبت به سال گذشته خاطرنشان كرد: در صورت عدم رعايت الگوي مصرف از سوي مشتركان، اين رشد قابل کنترل است.

وی با بیان اینکه مردم مي‌توانند با راهكارهاي ساده، صنعت برق كشور را در عبور مناسب از پيك تابستان یاری دهند، اضافه کرد: بخش‌هاي مختلف وزارت نيرو تمام همت و تلاشش خود را به كار گرفتند كه امسال گذر بهتري از تابستان ۱۴۰۱ داشته باشيم.

وي استفاده از دور كند كولرهاي آبي، تنظيم كولرهاي گازي روي دماي ۲۵ درجه، استفاده از لوازم برقي مثل تلويزيون در زمان‌هاي مورد نياز و استفاده از لامپ‌هاي كم مصرف LED ,SMD را از جمله راهكارهاي بخش خانگي عنوان كرد و در بخش تجاري نيز خاموش كردن لامپ‌های اضافي و تنظيم درجه وسايل سرمايشي را براي گذر از تابستان راهگشا دانست.

معاون هماهنگي توزيع توانير با اشاره به آمادگي صنعت برق براي گذر از اوج بار تابستان گفت: تعميرات اساسي نيروگاه‌ها قبل از آغاز سال جاري به انجام رسيد و حدود ۳ هزارمگاوات نيروگاه نيز طي يكسال گذشته به ظرفيت نيروگاهي كشور افزوده شده است.

وي افزود: علاوه بر آمادگي نيروگاه‌ها و افزايش ظرفيت نيروگاهي، مشوق‌هايي براي مصارف مختلف درنظر گرفته شده كه در بخش خانگي مشتركاني كه الگوي مصرف را رعايت كنند و مصرفشان را نسبت به سال قبل كاهش دهند به ازاي هركيلووات ساعت كاهش، ۵۰۰ تومان دريافت مي‌كنند و درصورتي‌كه مشترك خانگي الگوي مصرف ۳۰۰ كيلووات ساعت ماهانه خود را طي ۴ ماه گرم سال (خرداد،تير،مرداد و شهريور) ۵۰ كيلووات ساعت كاهش دهد، قبض برق وی در آن ماه رايگان خواهد بود.

پيرپيران در پایان مصرف برق ۸۰ درصد مشتركان خانگي را كمتر از الگوي تعيين شده عنوان كرد كه از ۲۰ درصد باقي مانده  نيز ۱۹ درصد تا ۲ برابر الگو و يك درصد بالاي ۳ برابر الگو مصرف مي‌كنند.

(Visited 30 times, 1 visits today)
دسته بندی: اخبار اصلی, انرژی, تیتر یک برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد