مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور اظهارکرد: در حال حاضر با گشایشی که در امر واردات صورت گرفته امیدواریم در این بخش نیز با حمایت دولت خودروهایی جهت تاکسی وارد شود.

مرتضی ضامنی، مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در برنامه «صبح و گفتگو» رادیو گفت وگو با بیان اینکه برخی رانندگان تاکسی به خاطر تورم، افزایش قیمت ها از جمله در بخش نوسازی ناوگان و قیمت خودرو متضرر شده و آسیب دیده‌اند گفت: در ابتدای سال ۱۳۹۵ که طرح نوسازی ناوگان ۹۰ هزار دستگاه تاکسی اجرا شد قیمت خودرو ۳۰ میلیون تومان بود اما از ابتدای امسال تولید دو خودروی سمند و پژو متوقف شده و منتظر ارائه خودروی جدید هستیم.

وی افزود: قرار است نوع دیگری از سمند و با قیمت بالاتری در اختیار ناوگان قرار داده شود که همین مسئله توقف تولید، باعث طولانی شدن فرآیند نوسازی و فشار مضاعف به رانندگان خواهد شد و لذا از دولت تقاضا داریم که حمایت های لازم را به عمل بیاورد.

ضامنی با اظهار اینکه واردات خودرو در حوزه تاکسیرانی به مجوزات عمومی واردات گره خورده گفت: زمانی که واردات متوقف شد بخش تاکسیرانی را هم شامل گردید اما در حال حاضر با گشایشی که در امر واردات صورت گرفته امیدواریم در این بخش نیز با حمایت دولت خودروهایی مناسب وارد شود.

وی بیان داشت: اگر ما تنوع خودرو و تولید کننده داشتیم و از انحصار تک خودروساز در می‌آمدیم و در انتخاب مختار بودیم بحث رقابتی پیش می‌آمد سرایط خیلی بهتر می‌گردید.

ایین مسئول از رایزنی‌های مستمر اتحادیه با نمایندگان مجلس و مجموعه دولت در حوزه تأمین خودرو و همچنین بیمه تأمین اجتماعی به عنوان یکی از درخواست های جدی رانندگان سخن گفت و افزود: در حال حاضر تعدادی از رانندگان تاکسی هنوز از بیمه تأمین اجتماعی برخوردار نیستند

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در رابطه با تعیین نرخ کرایه اظهارکرد: تعداد مسافر در زمان کرونا تا حدودی کاهش پیدا کرده بود اما به تدریج تعداد مسافرانی که از ناوگان تاکسیرانی استفاده می کردند به حالت معمول خودش برگشت.

وی افزود: در حال حاضر با توجه به مطالبه ای که در بسیاری از شهرها وجود دارد هم معیار سوار کردن سه نفر و هم چهار نفر مسافر وجود دارد و دو شیوه نرخ گذاری در شورای های اسلامی شهر مشخص شده است.

ضامنی گفت: زمانی که خود مسافران ترجیح دهند سه مسافر سوار تاکسی شود مبنای محاسبه کرایه بر اساس نرخ سه مسافر است و زمانی هم که چهار مسافر سوار شود نرخ متفاوت می شود.

.

(Visited 7 times, 1 visits today)
دسته بندی: شهری برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد