معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر این‌که برای نجات کشور از خطرات کاهش جمعیت کمتر از یک دهه فرصت داریم، گفت: بحث جوانی جمعیت یک بحث فرهنگی، استراتژیک و حیاتی است و باید جدی‌تر به این مسئله وارد شده و این موضوع را نهادینه کنیم‌.

دکتر کمال حیدری با اشاره به طرح ملی جوانی جمعیت اظهار داشت: برای نجات جمعیت ایران کمتر از یک دهه زمان داریم و اگر نتوانیم کاهش مسئله جمعیت را به افزایش جمعیت تغییر معکوس دهیم کشور دارای ضررهای هنگفت و آسیب‌های زیادی خواهد شد.

وی افزود: بحث جوانی جمعیت یک بحث فرهنگی، استراتژیک و حیاتی است و باید جدی‌تر به این مسئله وارد شده و این موضوع را نهادینه کنیم‌.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه وزارت بهداشت در امر جوانی جمعیت مسئولیت مستقیم دارد، گفت: همه واحدهای مربوط به سلامت و بهداشت کشور باید در بحث اقناع کردن عمومی فرزندآوری، فعال شوند چرا که تغییر نگرش جامعه در مورد فرزندآوری بدست شماست و باید تفهیم کنید.

دکتر حیدری همچنین در ادامه با اشاره به این‌که معاونان فنی معاونت‌ بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی نبض کار و حلقه وصل وزارت بهداشت و بدنه سلامت و بهداشت کشور هستند، گفت: کلید اجرای برنامه‌های عملیاتی نتیجه بخش در دست معاونان فنی است و این معاونت‌ها نقش بسیار مهمی در سیستم ارزیابی برنامه‌ها دارند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص نظام شبکه‌ بهداشت کشور گفت: تقویت نظام شبکه فصل جدید و نقطه عطفی برای حوزه بهداشت است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: آنچه در نظام شبکه‌ مهم است بحث ساختار فیزیکی است. متاسفانه بسیاری از مراکز استیجاری است و اگر استیجاری هم نباشد ظاهر خوبی ندارند و در شان حوزه بهداشت که نهضتی در آن اتفاق افتاده، نیست.

دکتر حیدری در پایان خاطرنشان کرد: بسته‌های خدمتی و بستر الکترونیکی دو موضوع حائز اهمیت در  تقویت نظام شبکه کشور محسوب می‌شوند که باید به هر دو توجه ویژه داشته باشیم.

(Visited 13 times, 1 visits today)
دسته بندی: اجتماعی, اخبار اصلی, تیتر یک برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد