وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به آمار بسیار بالای ابتلا و مرگ ‌و میر کرونا در زمان آغاز به کار دولت سیزدهم، حفظ جان مردم اولویت ما بوده و هست.

دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در پاسخ به سوال مهدی عسگری نماینده البرز، در خصوص ابهامات پیرامون واکسیناسیون کرونا، اظهار داشت: با توجه به آمار بسیار بالای ابتلا و مرگ‌ و میر کرونا در زمان آغاز به کار دولت سیزدهم، حفظ جان مردم در اولویت ما بود.

وی افزود: در اولین دیداری که دولتمردان با مقام معظم رهبری داشتند، اولین خواسته رهبر انقلاب نیز موضوع مدیریت کرونا و سلامت مردم بود. البته ما باید روزهای دلهره‌آور و سختی را به یاد بیاوریم که روح و ذهن ما را می‌آزرد؛ چرا که روزانه بیش از ۷۰۰ نفر در زمان تحویل دولت سیزدهم جان می‌باختند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: در آن روزها ما شاهد قرنطینه خانگی، وضعیت اسفناک بیمارستان‌ها، صف‌های طولانی چند روزه برای بستری شدن، خستگی و فشار روانی پرسنل، محدودیت در ارائه خدمات به مردم، کمبود واکسن، محدودیت‌های تردد شبانه و تعطیلی برخی از کسب‌ و کارها بودیم.

دکتر عین‌اللهی با اشاره وضعیت مبتلایان کرونا در آغاز به کار دولت سیزدهم، گفت:  دولت سیزدهم همزمان با  موج پنجم بیماری کرونا کار خود را آغاز کرد که روزانه بیش از ۵۰ هزار نفر مبتلا داشتیم. در بخش مراقبت‌های ویژه نیز بیش از ۸ هزار نفر بستری بودند.

وی افزود: ستاد ملی کرونا در اسفندماه ۹۸ به ابتکار مقام معظم رهبری شروع به کار کرد و  این ستاد تاکنون تصمیم‌گیری در  همه موضوعات مربوط به کرونا را به عهده داشته است.

(Visited 13 times, 1 visits today)
دسته بندی: اجتماعی, اخبار اصلی, تیتر یک برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد