مهدی، زارعی چمه- فعال رسانه ای

مخالفان برجام می خواستند آن را آتش بزنند، ماهم منتظر آتش زدن آن هستیم.

ما اصلا نمی دانیم با این نظام سیاسی، با این سردمداران حکومتی، با این به اصطلاح دولت مردان چه کنیم و به آن ها چه بگوییم که به قبای شان بر نخورد، که به ما انگ وابستگی به این گروه و آن گروه نزنند، که نگویند ضدّ ولایت فقیه است، نگویند به سمت اصلاح طلبان غش کرده، نگویند اصول گرای اصلاح طلب شده؟!
آقا! اگر ما بگوییم که خر ما از کُرِّگی دُم نداشت، یقه ی ما را رها می کنید و به حال خودمان رهای مان می کنید یانه؟!

بیش از چهل سال است که با این سیاست های یک بام و دوهوای تان، بااین سیاست های رقیب برانازتان، بااین سیاست های فشل و منسوخ و نخ نما شده ی باند بازی و قدرت طلبی و اقتدار گرایانه تان، با این لج و لج بازی بیهوده ای که با دنیا راه انداخته اید، پدر این مردم بدبخت و واقعا نجیب را در آورده اید!
این دکان کاسبی کردن از تحریم را برای رضای خدا، به خاطر این مردم مفلوک، جمع کنید، هنوز سیر نخورده اید، فقط دو سه قلم بابک زنجانی و جزایری عرب و خاوری تان، کانادا و اروپارا از نو ساخت و بحران اقتصادی آمریکا را نجات داد، آن قدر دزدیده بودند که هزارتا پول شمار مکانیزه و برقی، به همراه هزار حسابدار و کارمند بانک، نمی توانست در هزار روز و هزار شب، این پول های دزدیده شده را بشمارد!
صدها وابسته و فامیل و دختر و پسر و همسر و فامیل شما با هزاران میلیارد، در اروپا و آمریکا کاباره و دانسینگ و کازینو تشریف می برند و با پول های برباد رفته ی این ملت، عشق و حال می کنند، آن وقت شما برای خالی نبودن عریضه و مثلا دفاع از حریم اسلام؛ لایحه عفاف و حجاب می نویسید و گشت ارشاد راه می اندازید و با سگ بازی، مبارزه می کنید، که چه؟ که این که بگویید شما دیگر از آن ورش آمده اید و از همه مسلمان تر و انقلابی تر هستید؟!
نمایندگان مثلا انقلابی! چرا لایحه شفافیت حقوق نمایندگان را نگذاشتید قانونی بشود، چون که بجز مزایای هنگفت رانتی و اطلاعات اقتصادی ای که دارید، ماهیانه ۷۰- ۸۰ میلیون حقوق می گیرید، بعد یک نماینده بی سواد و احمق می آید و به کارمندان دولت و فرهنگیان می گوید حقوق شما خوب است، شما دیگر پُر رو شده اید!
نخیر! پُر رو و بی ادب و بی شعور شما هستید که حرف مفت می زنید، می خورید و می برید و صفا می کنید و به ریش این ملت می خندید!
پُر رو و بی منطق و زور گو و مفت خور شما هستید که در تورم بالای ۷۰ درصد، فقط ۱۰ درصد حقوق کارمندان را بالا می برید تا در فقر و فلاکت دست و پنجه نرم کنند، شرمنده زن و بچه های شان بشوند و شما علاوه بر حرف مفت زدن، بیایید و به عنوان وظیفه خطیر و رسالت بزرگ نمایندگی تان، حداکثر دخالت بی شرمانه و تهوّع آور و تلاش مذبوحانه و نابخردانه تان را بکنید تا یک یا چند مدیر فاسد و باند باز و مافیایی و لابی گر را ابقا کنید که نمایندگان برحق شما برای فساد بیش تر، دزدی بیش تر و فشار بیش تر بر این مردم بدبخت و کارمندان فلاکت زده باشند.
شما، همه ی این جولان دادن ها و دزدی ها و دزد پروری ها را از تحریم و از بازی کردن با این برجام دارید!
اگر بگوییم دست از سر این برجام بردارید و راحت مان بگذارید، چه می گویید، ملتی که نان شب ندارد بخورد، ملتی که دخترانش برای زندگی خودفروشی می کند، ملتی که آمار طلاق و اعتیاد و فساد و خودکشی اش از بسیاری ملل پیرامونی بیش تراست، چه نیازی به این برجام شما دارد؟!
مگر روحانی چه می گفت؟! بدون آن که بخواهم از روحانی دفاع کنم، مگر روحانی و اعوان و انصارش در باره ی برجام چه می گفتند که شمامثلا انقلابی ها به آن ها می تاختید و می گفتید اگر شما برجام را پاره می کنید، ما آن را آتش می زنیم، خوب، این گوی و این میدان، آتش بزنید، چرا برجام را آتش نزدید، چرا دوسال است با پول این ملت، هتل کوبورگ را محل تردد و تنقّل و استراحت و گاهی آرگیو منت خود با غربی ها کرده اید و هنوز هم، هیچ نتیجه ای نگرفته اید؟!
یادتان باشد که این فکت شیت ها را بعدا برای ملت، توضیح دهید. نگویید محرمانه است، برجام، هیچ چیز محرمانه ای برای این ملت ندارد، این ملت نامحرم نیستند!
یادتان می آید همین شما تندروها، شبانه روز از عملکرد دولت گذشته، انتقاد می کردید؟! صداوسیما؛ این صدا و سیمای حکومتی و نه ملی را به دست گرفته بودید و هرچه که دل تان می خواست، می گفتید، حالا چرا خفه شده اید، حالا چرا سکوت کرده اید؟! این همه اعتراض کارمندان، فرهنگیان، کارگران، هنرمندان، نویسندگان، رسانه ای ها، نخبگان، دلسوزان، این همه تحصن و تجمع و تظاهرات و شعار شبانه روزی علیه دولت رییسی را نمی شنوید؟! کور و کر شده اید؟! چرا چندتا از این اعتراض های گسترده را نمایش نمی دهید؟! از چه می ترسید؟! از این که بگویند این هم از اصول گرایان، این هم از دولت رییسی؟!
آقای وزیر، آقای نماینده، آقای رییس جمهور، آقای مدیر! مگر شما وجاهت قانونی و سیاسی خودتان را از کجا آورده اید؟ مگر شما شبانه روز نمی گویید هدف ما خدمت به این مردم و حل مشکلات آنان است؟ مگر از شب تا صبح و از صبح تاشب سنگ این مردم را به سینه نمی زنید، نمی شنوید که این مردم، این کارمندان، این فرهنگیان، این کارگران، این مردم محروم که گرفتار شما شده اند، می گویند دست از سر ما بردارید، مارا به حال خودمان بگذارید، بگذارید با انبوه دردهای خودمان، سر کنیم؟!
آقایانی که تصور می کنید مردم چیزی نمی دانند و فقط شعار دروغین دفاع از آنان را سر می دهید، مردم می دانند که شما دروغ می گویید و برجام در واقع اهرم فشاری در دست شما جناح گرایان، لابی گرها و باندبازهایی که یک مافیای بی سر وته و اختاپوس گونه ی قدرت، درست کرده اید، تا بدین وسیله کلان تر و بزرگ تر و اژدهاتر شوید و هیچ سرمایه دار و سرمایه سالاری در دنیا به پای شما تعداد معدود تصمیم گیرنده، نرسد.
مردم می خواهند شما از این شعبده بازی ها، معما سازی ها، تفسیر و تحلیل ها و پیچیده جلوه دادن اوضاع دست بردارید و با آن ها از سرصدق و صفا و یک رنگی برآیید و به دادشان برسید، فکرنکنید فرصت شما زیاد است، تاریخ این را اثبات می کند که فرصت شما بسیار اندک است. الملک یبقی مع الکفر ولا یبقی مع الظّلم؛ به یاد بیاورید، این همان شعار فریبنده ای است که شما اوایل انقلاب سر می دادید، حالا چه شده است که حتی دیگر به آیه و روایت و شعار خودهم، ایمان ندارید؟! مردم از هرحیث، در هربخش، دچار یک بحران و سردرگمی عجیب شده اند، قیمت ها هر روز از روز گذشته و هر ساعت از ساعتی که گذشته، بالا و بالاتر می رود. الآن دیگر خانواده های بی بضاعت، هیچ امیدی به خانه دارشدن ندارند، سبد غذایی خانوار خیلی کوچک و بی کیفیت شده، جوان ها به درجه استیصال و از هم گسیختگی رسیده اند، این فقر اقتصادی و معیشتی و البته تبعیضات بسیار ناروا و فاحش و دروغ گویی و دزد پروری مسئولان مملکتی است که منجر به بدحجابی، بی حجابی، سگ بازی و رفتارهای نابهنجاری مثل این ها شده، مردم در این مورد هیچ تقصیری ندارند.
شرم کنید و دست از این همه دروغ و ریا و تظاهر به انقلابی بودن و مردمی بودن بردارید، حداقل تظاهر نکنید و دروغ نگویید، آن گاه خواهید دید که مردم هم، همراهی خواهند کرد. شما دیگر هیچ بهانه ای ندارید. بحمدالله والمنّه که هر سه قوّه انقلابی و ولایی و ارزشی هستند. دیگر خبری از لیبرال و تکنو کرات و سکولار در دولت و حکومت نیست، همه یکپارچه اند، باچه بهانه ای می خواهید این مردم را قانع کنید، بااین بهانه که فقط بگویید دولت گذشته برای ما میراث وام و قرض باقی گذاشته است؟! این که خیلی مضحک است، چرا که تقریبا در همه ی دولت های پس از انقلاب، هردولتی که سر کارآمده، دولت قبلی راتخطئه و مقصر قلمداد کرده است! مردم می پرسند، چه شد؟! آیا یک دولت سالم، قوی و کارآمد در این نظام وجود ندارد؟

(Visited 23 times, 1 visits today)
دسته بندی: یادداشت برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد