مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: زیان بانک سرمایه، بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان است و این بانک برای صندوق یک لکه نازیبا ایجاد کرد.

حمیدرضا نجف پور، مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان در سی‌وششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و‌ پرورش، اظهار کرد: قشر فرهنگی، قشر فرهیخته است، اما به لحاظ معیشتی در شرایط مناسبی نیست. صندوق ذخیره فرهنگیان ماموریت رسیدگی به معیشت بازنشستگان فرهنگی است. با رویکرد علم و استراتژی باید نگاهی به گذشته داشته باشیم.

نجف پور با اشاره به اینکه امیدواریم میزان نارضایتی از صندوق ذخیره فرهنگیان کم شود، ادامه داد: امروز صندوق ذخیره، ۱۰ چالش اساسی دارد؛ اولین و مهم ترین چالش، این است که بیش از ۱۰ سال وعده تعیین ارزش اموال داده شده است اما تا به امروز اتفاقی نیفتاده است با تبیین وزیر و هیات امنا اقداماتی در حال انجام است.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان افزود: چالش بعدی، بی اعتمادی است که نسبت به صندوق ذخیره فرهنگیان وجود دارد‌ چراکه در گذشته عملکرد شفاف نبوده است، همچنین چالش بعدی عدم وجود نظام ارتباطی با معلمان و دست یابی به سود است.

او یادآوری کرد: زیان بانک سرمایه، بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان است و این بانک برای صندوق یک لکه نازیبا ایجاد کرد. دیون معوقه به نظام بانکی به میزان ۱۰ هزار میلیارد تومان و مطالبات سنواتی از دولت به میزان ۴۲۰۰ میلیارد تومان از دیگر چالش‌های صندوق است.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان تصریح کرد: متاسفانه ۹۰۰ پرونده حقوقی به ارزش ۱۷ هزار میلیارد تومان از مشکلات صندوق بود.

او با بیان اینکه این مشکلات صندوق ذخیره است و به دنبال سیاه نمایی نیستیم، گفت: در همان یک ماه اول سند راهبردی برون رفت از وضعیت فعلی طراحی شد. راهبردها و اهداف‌های برون رفت را تدوین کردیم.

نجف پور اظهار کرد: در حوزه سرمایه‌های گذاری کلان باید چند اقدام اساسی صورت گیرد، باید اقداماتی انجام شود تا ریسک سرمایه گذاری مدیریت تا بازدهی افزایش یابد. از تمام ظرفیت حاکمیتی نیز بهره گرفتیم و در طول این مدت این روند را در پیش گرفتیم.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با تاکید بر اینکه اصلاح استراتژیک انجام می‌شود، ادامه داد: حتما از حوزه محصولات پتروشیمی متانولی تک محصولی به حوزه محصولات راهبردی چند وجهی تبدیل خواهیم شد.

او بیان کرد: در حوزه اقتصاد دیجیتال ورود داشتیم و طراحی‌هایی انجام شد، در حوزه تامین مالی مجموعه باید بگویم، صندوق ذخیره در حوزه پتروشیمی ها و پاس کردن تعهدات به معلمان بازنشسته، جریان نقدینگی مثبتی ندارد، اقداماتی برای تامین مالی صورت گرفت اگر معلمی بازنشسته شد بتواند خدمات دریافت کند ‌و پروژه های پتروشیمی را تکمیل کنیم.

نجف پور با بیان اینکه گروه مالی راهبردی صندوق را تقویت کردیم و در حال حاضر در مسیر بورس هستیم، اضافه کرد: در حوزه انتشار اوراق مالی، اقداماتی انجام شده است و در فرایند اجرا هستیم.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: برای بورسی شدن شرکت‌ها‌ و هلدینگ‌ها، باید بگویم به طور شبانه روزی با مشی حاج قاسم در روزهای تعطیل پای کار بودیم و در فرایند بورسی شدن هستیم، با بورسی شدن تمام دل‌نگرانی ها رفع، ارزش اموال بیشتر، تامین نقدینگی برای ایفای تعهدات به معلمان، تقویت پروژه ها و سودآوری ایجاد می‌شود.

وی افزود: بیش از ۱۵۰۰ نفر، جمعی از نخبگان و مدیران را به دور هم جمع کردیم. ۸ مدل علمی برای برون رفت صندوق ذخیره را ظرف ۳ ماه طراحی کردیم.

نجف پور با اشاره به اینکه یکی از چالش های صندوق این بود که حاکمیت کلان صندوق دچار اشکالاتی بود، گفت: دچار اشکالات شدید راهبردی بودیم، نظامات یک پارچه وجود نداشت، ۸ کمیته استراتژی برای این‌ موضوع پیش بینی شده است. شورای نخبگان را راه اندازی کردیم و بیش از ۳۰ جلسه تشکیل شده است.

(Visited 26 times, 1 visits today)
دسته بندی: اخبار اصلی, اقتصادی, بانک، بیمه و بورس برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد