مدیر عامل بانک صبح روز 15 شهریور ماه در جلسه امضا تفاهم‌نامه با کانون صرافان ایران با اشاره به دلایل تاسیس پست بانک ایران، واگذاری سهام بانک و دلایل توقف این واگذاری گفت: پست بانک ایران، با شش هزار باجه بانکی روستایی و بیش از 400 شعبه، بانکی مدرن و رو به توسعه است و به عنوان گسترده‌ترین شبکه بانکی کشور در اغلب مبادلات پولی و بانکی حضور داریم و این حضور دائمی در رشد درآمدهای بانک و سوددهی آن مشهود است.

بهزاد شیری با تاکید بر عضویت پست بانک ایران در اتحادیه جهانی پست (UPU) خاطرنشان کرد: این عضویت فرصت بی نظیری برای بانک فراهم کرده است تا بتواند از طریق نظام مالی بین المللی (IFS) مبادلات مالی را با کشورهای عضو این اتحادیه انجام دهد و از این ظرفیت مبادلات مالی با هزینه کمتر بهره‌برداری کند.
بالاترین مقام اجرایی بانک به اینکه ۵۱ درصد سهام بانک در دست دولت است و ۴۹ درصد در دست سهام داران حقیقی و حقوقی قرار دارد، تصریح کرد: واگذاری سهام بانک با تصمیم قانون‌گذار متوقف شد تا پست بانک ایران شکل دولتی خود را حفظ کند و بتواند مطابق اساسنامه، در مناطق کم‌تر برخوردار خدمات مالی و بانکی به روستاییان ارائه دهد.
مدیر عامل بانک ادامه داد: در کنار ماموریت پست بانک ایران در مناطق روستایی و کم‌تر برخوردار، از سال ۱۳۹۵ ماموریت جدیدی به بانک محول شد تا به عنوان بانک تخصصی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به شرکت‌های دانش بنیان و فناور خدمات پولی و بانکی ارائه کند.
وی با بیان اینکه برای انجام هر دو ماموریت، سند راهبردی و نقشه راه بانکداری دیجیتال پست بانک ایران در افق پنجساله تدوین شده است، افزود: بانک از همه ظرفیت‌ها برای انجام این دو ماموریت استفاده می‌کند.
شیری با اشاره به اینکه پست بانک ایران، با شش هزار باجه بانکی روستایی و بیش از ۴۰۰ شعبه بانکی مدرن و رو به توسعه است، تصریح کرد: به عنوان گسترده‌ترین شبکه بانکی کشور در اغلب مبادلات پولی و بانکی حضور داریم و این حضور دائمی در رشد درآمدهای بانک و سوددهی آن مشهود است.
کامران سلطان زاده دبیر کل شورای عالی کانون صرافان ایرانیان در ادامه جلسه پیشنهاد جلسات مشترک کاری و شناسایی راهکارهایی برای توسعه همکاری های مشترک را مطرح کرد.
بر اساس این گزارش، پست بانک ایران و کانون صرافان ایرانیان با هدف تعامل و همکاری فیمابین برای ارائه خدمات مالی و بانکی (ارزی و ریالی)، استفاده بهینه از ظرفیت‌های طرفین و تمرکز حساب‌های کانون نزد بانک تفاهم‌نامه همکاری یکساله امضا کردند.
با امضای این تفاهم‌نامه پست بانک ایران انواع خدمات ارزی و ریالی را به کانون و صرافان عضو آن بر اساس ضوابط، مقررات پولی، بانکی، سیاست‌ها و ضوابط ابلاغی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ارائه می‌دهد.
همچنین کانون صرافان ایرانیان، تمهیدات لازم برای تمرکز حساب های ارزی و ریالی کانون و اعضا و نیز واریز حقوق کارکنان را نزد شعبه مجری و سایر شعب بانک در کل کشور اتخاذ و اعضای خود را برای دریافت ضمانت‌نامه حسن انجام تعهدات به پست بانک ایران معرفی کند.

(Visited 12 times, 1 visits today)
دسته بندی: بانک، بیمه و بورس برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد