سخنگوی وزارت خارجه کشورمان گفت: در صورتی که طرف مقابل مشخصا آمریکا اراده سیاسی خود را بروز دهد، امکان و فرصت برای توافق و ازسرگیری اجرای برجام وجود دارد.

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران ضمن تشریح آخرین تحولات در حوزه سیاست خارجی به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

فرصت برای توافق و ازسرگیری اجرای برجام وجود دارد

سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری گفت: در صورتی که دولت آمریکا اراده سیاسی خود را ظهور و بروز دهد امکان توافق برجامی در زمان کوتاه وجود دارد.

ناصر کنعانی افزود: همچنان امکان و فرصت برای توافق و از سرگیری اجرای برجام وجود دارد.

وی گفت: در موضوع مذاکرات رفع تحریم‌ها تلاش‌هایی از طریق هماهنگ کننده اروپایی و برخی واسطه‌ها به ویژه وزاری خارجه کشور‌های همسایه تبادل پیام‌ها را برای رسیدن به نقطه توافق مثل گذشته ادامه دارد.

کنعانی، اجلاس اخیر مجمع عمومی سازمان ملل متحد را فرصت مناسبی برای انجام برخی مذاکرات جانبی این اجلاس دانست.

وی گفت: در این چارچوب گفتگو‌های دو و چند جانبه‌ای هم برگزار شد و از طریق برخی واسطه‌ها اعم از طرف اروپایی و برخی مقام‌های عالی رتبه برخی کشور‌ها، پیام‌هایی میان ایران و آمریکا تبادل شد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: برای رسیدن به توافق خوب، پایدار و قوی مصمم هستیم و به روند گفتگو‌ها، پایبند هستیم که این روند می‌تواند در چارچوب منافع مشترک باشد.

کنعانی گفت: پاسخ جمهوری اسلامی به متن جمع بندی نهایی هماهنگ کننده اروپایی قبلا داده شده و تلاش طرف ایرانی این بوده است که پاسخ ما شفاف و کمک کننده به جم بندی طرف اروپایی باشد و به شکل گیری توافق منجر شود.

وی افزود: تلاش کردیم پاسخ ما به نحوی باشد که نقاط ابهام در جمع بندی مذاکره کننده اروپایی رفع شود که در صورت انجام توافق، شاهد توافق پایدار باشیم و از تفسیر‌هایی که می‌تواند مخل توافق باشد پیشگیری شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: تلاش کردیم که در این روند به گفتگو‌ها پایبند باشیم و از هرگونه تلاش توام با حسن نیت کشور‌های مختلف به ویژه کشور‌هایی که با دو طرف رابطه خوبی دارند استقبال کردیم.

سفارتخانه‌های ایران در اروپا فعالیت خود را به طور معمول انجام می‌دهند

سخنگوی وزارت امور خارجه در ارتباط با فعالیت سفارتخانه‌های ایران در خارج کشور گفت:بر مبنای کنوانسیون وین، کشور‌های پذیرنده موظف هستند همه امکانات و تدابیر لازم را برای فعالیت امن نمایندگی‌های دیپلماتیک فراهم کنند.

کنعانی افزود، کسانی که ادعای حمایت از حقوق بشر دارند حتی به مراجعین کنسولگری‌های ما بی‌احترامی کردند و فضای رعب ایجاد کردند.

وی تاکید کرد، دیپلمات‌های ما به صورت معمول در نمایندگی‌ها حاضر و وظایف سیاسی خود را پیگیری کرده و ارائه خدمات کنسولی را با جدیت انجام دادند. الان شرایط نسبتا خوبی وجود دارد. سفارتخانه‌ها در اروپا فعالیت خود را آغاز کردند.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: مذاکرات بسیار خوبی میان وزاری خارجه ایران و کره جنوبی در حاشیه اجلاس سازمان ملل برای آزادسازی منابع ارزی مسدود شده کشورمان انجام شده است.

ناصر کنعانی افزود: پیشرفت‌هایی در این زمینه حال شده است.

وی تاکید کرد: کشور‌هایی که سرمایه‌های ملی ما را مسدود کردند موظفند منابع ما را بر مبنای مناسبات دوستانه و قواعد بین المللی بدون هیچ قید و شرطی آزاد کنند و آن را مشروط به هیچ رخداد دیگری نکنند.

(Visited 17 times, 1 visits today)
دسته بندی: اخبار اصلی, تیتر یک, سیاسی برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد