امروزه فناوری بلاک چین، به دلیل قابلیتهای فوق العاده ای که در بخشهای مختلف دارد، مورد توجه قرار گرفته است.

 اهمیتبلاکچین در صنعت بدان دلیل است که آنها ردیابیتراکنشهای چند مرحلهای را که نیاز به تأیید دارند، تسهیلمیکنند. آنها می‌توانند تراکنش‌های ایمن را فراهم کرده وهزینه‌های انطباق را کاهش دهند. در همین راستا، با حسین فرامرزی به عنوان یکی از متخصصین این صنعت مصاحبهای داشتهایم که در ادامه به خلاصهای از آن میپردازیم.

بلاکچین چه تاثیری بر صنعت مالی خواهد داشت؟

حسین فرامرزی با توجه به تجربه و تخصص خود می گوید: فناوری blockchain، در صنعت بانکداری به طرز درخشانیمورد استفاده قرار گرفته است. در ابتدا، مؤسسات مالی، قادربه رسیدگی به تقاضای اضافی پس از پول‌زدایی نبودند و براهمیت بلاکچین در صنعت و لزوم وجود متخصص متمرکز، جهت رسیدگی به تراکنش‌های مالی تأکید داشتند.

بلاک چین، این پتانسیل را دارد که صنعت خدمات مالی راشفاف‌تر نشان داده و آن را برای مصرفکنندگان ارزان کرده وکمتر مستعد تقلب کند. بهبود شفافیت blockchain می‌تواندصنعت مالی را شفاف‌تر نماید، زیرا کاربران در حال انجامفعالیت‌ها در دفتر کل عمومی هستند.

از ایشان سوال شد، کدام فناوری بلاک چین بهترین است؟

فرامرزی با کمی تامل اضافه کرد: در حال حاضر، به نظر میرسد اتریوم بهترین پلتفرم ارز دیجیتال، مبتنی بر زنجیرهبلوکی است. کاربران باید در نظر داشته باشند که صنعت ارزهای دیجیتال دارای نوسانات زیادی است و سرمایهگذاری در آن میتواند همراه با ریسک باشد. من به دلیل اهمیتبلاکچین در صنعت، با آموزش بلاکچین، کاربرانی را که مشتاق این صنعت هستند، راهنمایی میکنم.

Blockchain چگونه برای تجارت مفید است؟

Blockchain برای تجارت اشخاصی که با یکدیگر تراکنشدارند ارزشمند است. با فناوری دفتر کل توزیع‌شده،شرکت‌کنندگان مجاز می‌توانند برای بهبود کارایی، ایجاد اعتمادو رفع اصطکاک، به اطلاعات یکسان دسترسی داشته باشند. از نگاه حسین فرامرزی، این میتواند در رونق تجارت در آینده بسیار موثر باشد.

بلاک چین قادر است تا امنیت و اعتماد را در یک شبکه تجاری ارتقاء داده و باعث صرفه جویی در هزینه های معاملات شود.اهمیت بلاکچین در صنعت بدان دلیل است که آنها برایکسبوکار، از یک دفتر کل مشترک و غیرقابل تغییر استفادهمیکنند. به گونهای که فقط اعضای مجاز میتوانند به آندسترسی داشته باشند.

از ایشان پرسیدیم، از بلاکچین چگونه در بانکداری استفادهمیشود؟

ایشان به عنوان متخصص صنعت ارزهای دیجیتال، گفت: بافناوری blockchain، وام دادن به تدریج آسان‌تر می‌شود. زیراتسویه آنی تراکنش‌ها وجود خواهد داشت. همچنین میتواندزمان باز کردن حساب بانکی را از روزها به دقیقه کاهش دهد که از مزیت های این فناوری است.

بنابراین، امروزه چگونه از blockchain استفاده میشود؟

در پاسخ به این سوال، فرامرزی میگوید: سازمان ها در حالحاضر از زنجیره بلوک برای ایمنسازی دادههای خود، کاهشناکارآمدی در زنجیره تامین و شبکه لجستیک و مدیریت مالکیتمعنوی استفاده میکنند. اهمیت بلاکچین در صنعت بدان دلیل است که در مدیریت دادههای مربوط به مراقبتهایبهداشتی و یا سرمایهگذاری با ارائه توکنهای ایمن و دیگر بخشهای حساس، مورد استفاده واقع می شود.

(Visited 21 times, 1 visits today)
دسته بندی: اقتصادی, دسته‌بندی نشده برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد