سخنگوی وزارت خارجه کشورمان گفت: ما بخشی از جنگ در اوکراین نیستیم و برای کمک به حل بحران و استقرار صلح آمادگی داریم و ادبیات تهدیدآمیز را از سوی هر مقامی که باشد، غیرمسئولانه می دانیم .

ناصر کنعانی در آغاز نشست خبری این هفته خود با خبرنگاران داخلی و خارجی به ارائه عملکرد دستگاه سیاست خارجی در طول یک هفته گذشته پرداخت و فرا رسیدن ایام رحلت حضرت فاطمه الزهرا (س) را تسلیت گفت.

وی همچنین فرا رسیدن سالروز تولد حضرت عیسی بن مریم و آغاز سال نو میلادی را تبریک گفت.

کنعانی در بخشی از صحبت‌های خود در این نشست گفت: نفوذ و نقش طبیعی و موثر  ایران در منطقه قائم به ذات است و منطبق بر ظرفیت‌های ملی ایران است .

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال ایسنا در مورد اظهارات برخی از مقامات اوکراینی مبنی بر لزوم انجام حملاتی هدفمند به کارخانجات ایرانی تولید پهپاد گفت : ادبیات تهدید آمیز  مقامات اوکراین را غیر مسئولانه می دانیم و پیامدهای سیاسی و حقوقی این گونه اظهارات تهدیدآمیز را متوجه اوکراین می‌دانیم.
وی در این ارتباط بار دیگر تاکید کرد: ایران بخشی از جنگ در اوکراین نیست.

کنعانی در مورد اخبار منتشر شده در مورد نقش الکاظمی، نخست وزیر پیشین عراق در ترور سردار سلیمانی گفت : من هیچ اظهار نظری در این ارتباط نمی‌کنم.

کنعانی در این ارتباط  ادامه داد:  پیگیری پرونده ترور سردار سلیمانی چهره برجسته مقابله با تروریسم در منطقه از سوی  ایران در ابعاد مختلف در حال پیگیری است و ما قطعا دولت آمریکا را عامل و موثر اصلی این ترور می‌دانیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه در بخشی دیگری از صحبت‌های خود در این نشست با ارائه توضیحاتی در مورد دیدار اخیر بورل و امیر عبداللهیان در حاشیه نشست بغداد ۲ در اوکراین با محوریت مذاکرات برای رفع تحریم‌ها علیه ایران گفت: جمع‌بندی مشترک این گفت‌وگو این بود که مسیر برای رسیدن به گام نهایی ادامه پیدا کند. جزییات در این ارتباط مجددا مرور شد .
کنعانی افزود: توافق همچنان روی میز است  و از نظر ما پنجره به سمت توافق باز است .

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه گفت: زمینه برای دستیابی به توافق وجود دارد و اگر اقدامات سازنده از طرف مقابل انجام شود زمینه برای توافق وجود دارد .

کنعانی گفت : متاسفانه رویکرد آمریکا در این زمینه توأم با سرگردانی و عدم تصمیم است . سیاست‌ها و رفتارهای آن‌ها در این زمینه دوگانه و متعارض است.

سخنگوی وزارت خارجه در بخشس دیگری از این نشست گفت: آقای حسن کاظمی قمی با حفظ سمت خود با عنوان نماینده  ویژه رییس‌جمهوری در امور افغانستان ، سرپرست سفارت ایران در افغانستان شده‌اند و این ماموریت را فعلا عهده‌دار خواهند بود.

(Visited 15 times, 1 visits today)
دسته بندی: اخبار اصلی, تیتر یک, سیاسی برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد