سخنگوی دولت گفت: پاییز امسال آمار تحقق صد درصدی درآمد‌های مالیاتی را داشته ایم و امسال برای اولین بار ۵ درصد پایه مالیاتی کاهش یافته است.

علی بهادری جهرمی در آغاز نشست خبری خود اظهار کرد:آغاز سال نو میلادی رو به هموطنان مسیحی سراسر جهان تبریک می گوییم و آرزو داریم که سالی بدون ظلم و پر از شادی رو در سراسر جهان شاهد باشیم.

او ادامه داد: در سیزدهم دی ماه در سالگرد شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی هستیم که زشتی تروریست و دولت تروریست را به همه جهانیان نشان داد. این همبستگی تاریخی ملت ایران در تشیع پیکر ایشان پیش روی همه جهانیان قرار دارد انشاالله که بتوانیم در حوزه حکمرانی از ایشان الگو بگیریم.

مروری بر برخی از اقدامات و دستاورد‌های سه ماه پاییز اگر بخواهیم داسته باشیم، من بخشی از دستاورد‌ها و اخباری که در این سه ماه منتشر شد را اعلام می نمایم.

جهرمی گفت:در پاییز آماری از عرضه و تقاضای ارز در سامانه نیما منتشر شد که نشان داد که ۳۵ میلیارد دلار در این سامانه عرضه شده است در حالی که در سال قبل ۲۲ میلیارد دلار بوده است که این نشان از افزایش درآمد‌های ارزی کشور در حدود ۶۰ درصد داشته است.

سخنگوی دولت گفت:آمار خوب دیگر مربوط به قانون چک می‌شود، با اجرای این قانون شاهد وصول ۹۳ درصدی چک‌ها هستیم که نشان می‌دهد اگر قانون خوب اجرا شود چه دستاورد‌هایی دارد و همچنین شاهد افزایش صادرات نفت خام بوده ایم که رکورد صادرات نفت از سال ۹۷ تاکنون شکسته شد.

او ادامه داد:در فصل پاییز طرح آبرسانی سنندج پس از سال‌ها به بهره برداری رسید البته قبل‌تر هم شاهد آبرسانی غدیر و همچنین آبرسانی همدان بوده ایم.

او افزود:در حوزه تولید برق بعد از اینکه سال گذشته رکورد افزایش تولید برق را داشته ایم در مدت زمان گذشته بهره برداری بیش از ۶ نیروگاه را شاهد بودیم .تورم ناشی از خلق نقدینگی یکی از معضلات کشور ما بود که شاهد کاهش قابل قبول ترح رشد نقدینگی هستیم.

به گفته جهرمی در پاییز امسال آمار تحقق صد درصدی درآمد‌های مالیاتی را داشته ایم و امسال برای اولین بار ۵ درصد پایه مالیاتی کاهش یافته است.

سخنگوی دولت ادامه داد:با جلوگیری از فرار مالیاتی شاهد وصول صد درصدی تحقق مالیاتی هستیم که به کاهش وابستگی به درآمد‌های نفتی کمک می‌کند. شفاف سازی درآمد‌های ۳۹۶ شرکت بورس منتشر شد و در شب یلدای امسال شاهد خبر مسرت بخش واریز سهام عدالت بوده ایم.

جهرمی گفت:صادرات محصولات صنعتی کشور به نسبت سال قبل ۲۰ درصد افزایش داشته است و رشد ۱۲ درصدی در کشور‌های عضو شانگ‌های داشته ایم. پرونده مطالبات گندم کاران بسته شد و خرید گندم داخلی ۶۰ درصد افزایش یافت. همچنین صادرات آبزیان ۶۸ درصد رشد داشته است.

او افزود: راه آهن زاهدان خاش افتتاح شد. کمترین نرخ بیکاری را در پاییز شاهد بودیم و همچنین دانشمندان ما توانستند برای درمان سرطان به ژن درمانی دست پیدا کنند.

جهرمی گفت:ما در گزارش که در پاییز داشتیم دولت موفق شده است نود درصد دستگاه‌های اجرایی را به پنجره خدمات هوشمند متصل کند. در پاییز تست موفق عملکرد بلوک انتقال مداری سامان را داشته ایم که ایران را در لبه دانش فضایی برده است.

(Visited 12 times, 1 visits today)
دسته بندی: اخبار اصلی, تیتر یک, سیاسی برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد